استاندار یزد:

دانشگاه‌ها به محیط آزاداندیشی تبدیل شوند/حمایت از بسیج دانشجویی

استاندار یزد گفت: فضای دانشگاه ها باید فضایی سیاسی باشد و همه بتوانند عقاید خود را مطرح کنند به عبارت دیگر، دانشگاه‌ها باید به محیطی برای آزاداندیشی تبدیل شوند.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی، در همایش «پیشگامان تمدن» که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در سالن تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد، اظهار داشت: آبرو، اعتبار و جایگاه امروز کشور ما برکت بسیج دانشجویی و فعالیت‌هایی دانشجویی است زیرا دانشجویان بسیجی در کنار تحصیل و تولید علم، در عرصه‌های مختلف جهادی نیز خوش درخشیده اند.

وی افزود: کسانی که فقط به دنبال درس هستند موفق نمی‌شود و کسانی هم که فقط به دنبال فعالیت‌های دانشجویی هستند، آینده‌ای ندارند بلکه افرادی موفق هستند که هر دو مقوله را در کنار هم انجام دهند.

فاطمی با اشاره به شهدای بسیجی بیان کرد: شهید «محمدخانی» از دل بسیج دانشجویی بیرون آمد، بسیج دانشجویی شهید محمدخانی را ساخت یا شهید «احمدی‌روشن» یک شهید دانشمند بود که از دل بسیج دانشجویی بیرون آمد و شهید «محمدی» و سایر شهدا از دل بسیج اساتید بیرون آمده‌اند بنابراین بسیج را قدر بدانید.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مجموعه‌های بسیج دانشجویی را تقویت کنند، افزود: مسئولان به نیروهای بسیجی بها بدهند و اجازه دهید دانشگاه سیاسی باشد، حرفشان را بزنند و دانشگاه به معنای واقعی محیطی برای آزاد اندیشی باشد و فکر نکنید اگر فضایی را تخصیص دادید، هزینه‌ای بیهوده است.

استاندار یزد با بیان اینکه دانشجویان بسیجی مجاهد هستند، تصریح کرد: این‌ها می‌توانستند انتخاب‌های دیگری داشته باشند اما در بسیج دانشجویی فعال شده اند بنابراین از مسئولان درخواست می‌کنم در شوراها و در تصمیم‌گیری‌ها به این قشر بها بدهند.

فاطمی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دو اعتبار دارد، تصریح کرد: تفاوت بسیج دانشجویی با تشکل‌های دیگر این است که از یک طرف به سپاه یک مجموعه نظامی وصل است و از یک طرف به دانشگاه وصل است.

وی با بیان اینکه سپاه صرفاً یک سازمان نظامی نیست، عنوان کرد: سپاه نماد مقاومت، جهاد و انقلابی‌گری است و دانشگاه محل آزاد اندیشی، تفکر، علم و نوآوری است.

فاطمی با اعلام حمایت صریح از دانشجویان بسیجی بیان کرد: ما از مطالبه گری شما استقبال می‌کنیم و بالاترین افتخار ما، بسیجی بودن شماست و تلاش کنید بسیجی باقی بمانید.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..