همزمان با هفته بسیج؛

همایش «پیشگامان تمدن» در یزد برگزار شد

همزمان با هفته بسیج، همایش پیشگامان تمدن از سوی بسیج دانشجویی استان یزد با حضور مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز سردار رضا پورشمسی در همایش «پیشگامان تمدن»،  به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه با بیان اینکه مکتب بسیج در تمام ساحت‌های حکمرانی خوب، چه در حوزه اقتصادی، چه در حوزه اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بهترین برکت‌ها را برای جامعه بشر داشته است، اظهار داشت: بسیج علاوه بر اینکه برکت‌های زیادی داشته، کمترین هزینه را نیز برای جامعه داشته است.

وی عنوان کرد: نوع نگاه حکمرانی امروز در دنیا به این نتیجه رسیده است که هر چه مردمی‌تر باشد، می‌تواند بهره‌های بیشتری داشته باشد.

پورشمسی ادامه داد: امروز در دنیا شاهد این هستیم که هسته‌های متمرکز حکمرانی در حال ضعیف شدن هستند و در حقیقت قدرت را باید متمرکز به آحاد مردم کنند و در این دنیا ما این افق را در پیش خواهیم داشت که چیزی به نام مجلس نداشته باشیم و گروه اندیشه ورز مردمی هستند که برای حکمرانی خوب تصمیم می‌گیرند بنابراین امروز اگر بشر غربی به این نتیجه می‌رسد که در آینده قرار است این کار را انجام دهد، ۴۲ سال پیش حضرت امام (ره) به این نتیجه رسید که حکومت اسلامی در تمام ساحت‌ها و مکتب‌های متعالی برای زندگی بشر نفع دارند.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد افزود: نگاه به مکتب بسیج در حوزه حکمرانی امروز تمام ساحت‌های حکمرانی است و در بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین تاکید به جوانان و علم شده است.

دانشجویان بسیجی مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی را در دست گرفته‌اند

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد نیز در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو با تاکید بر اینکه دانشجوی بسیجی باید هسته مقاومت را فراهم کند، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی را در دست گرفته اند و نهضت مسئله محوری را در دستور کار قرار داده اند و اکنون از شما بسیجیان می‌خواهیم در شوراهایی که تشکیل دادید، مسائل جامعه را حل کنید.

 

علی پورمیرزایی با بیان اینکه ما داعیه‌دار تشکیل تمدن اسلامی هستیم، افزود: تمدن اسلامی زمانی محقق می‌شود که به تمام مسائل و نیازها پاسخ داده شود و این وظیفه همه بسیجییان است که از تمام ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کند و بر اساس توانایی‌هایی که دارد، مسائل را حل کند.

وی با اشاره به اقدامات دانشجویان بسیجی در زمان کرونا افزود: دانشجویان بسیجی با وجود اینکه دانشگاه تعطیل بود در عرصه‌های مختلف و کمک‌های مومنانه در میدان بودند و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و اجازه ندادند پرچم جنبش دانشجویی در دانشگاه‌ها روی زمین بماند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..