طرح ساماندهی مدارس فوتسال و فوتبال استان یزد

به گزارش یزدی نیوز رئیس واحد جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان یزد گفت: طرح شناسایی و ساماندهی مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در این استان آغاز شده است.

حسن دهقان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در قالب طرح ساماندهی مدارس فوتبال و فوتسال مکاتبات با ادارات ورزش و جوانان و باشگاه‌های مختلف در سطح استان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح که زیر نظرآکادمی ملی فوتبال ایران انجام می‌شود تمامی افراد علاقمند برای راه‌اندازی اینگونه مدارس باید به هیئت فوتبال استان مراجعه کنند.

این مسئول اظهار داشت: صدور مجوز برای فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال بصورت فصلی و دائمی طبق مقررات آکادمی ملی فوتبال که زیرنظر فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کند، انجام می‌پذیرد.

دهقان آخرین آمار مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی قانونی موجود در سطح استان یزد را در سال گذشته افزون بر ۳۰ مدرسه ذکر کرد و اظهار داشت: اینگونه مدارس که سال گذشته مجوز داشته‌اند باید امسال نیز بر اساس مقررات نسبت به تمدید مجدد پروانه فعالیت خود اقدام کنند.

مسئول واحد جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان یزد با تاکید بر این مطلب که عدم مراجعه صاحبان پروانه فعالیت در سال گذشته به منزله غیر قانونی بودن این مدارس است، گفت: در هفته‌های اخیر از ۳۰ مدرسه زیر پوشش در استان حدود ۱۰ مدرسه مراجعه و مجدد برای امسال کسب مجوز کرده‌اند.

وی افزود: اسامی مدارس فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی دارای مجوز در این هیئت واقع در ورزشگاه شهید نصیری موجود است.

این مسئول تاکید کرد: متاسفانه برخی مدارس در یزد و برخی شهرستان‌ها بدون داشتن پروانه و مجوز فعالیت می‌کنند که طبق مقررات با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

دهقان همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت این مدارس در استان علاوه بر اینکه از عموم مردم و بخصوص خانواده‌ها خواست تا در ثبت نام فرزندان خود خیلی دقت کنند، بیان کرد: خانواده‌ها باید بعد از اطمینان کامل از قانونی بودن مدارس نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نند تا خدای ناکرده  دچار مشکل نشوند.

مسئول واحد جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان یزد همچنین به اهمیت نظارت بر فعالیت این مدارس در طول سال و فصل تابستان اشاره کرد و گفت: کار سرکشی به مدارس فوتبال و فوتسال استان یزد بصورت منظم و بصورت سر زده و حتی در قالب برنامه انجام می‌گیرد.

وی همچنین از مردم و خانواده‌ها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی مراتب را به واحد جوانان و استعدادیابی هیئت فوتبال استان و یا از طریق تلفن ۳۷۲۲۷۰۷۱ و ۲ اطلاع دهند.

بخش نظردهی بسته شده است..