رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی استان یزد: “حسینیه مجازی” یکی از ابتکارهای دوران همه‌گیری بود

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی استان یزد گفت: در شرایط کرونایی به ویژه در اوایل شیوع بیماری و تعطیلی مراسم‌های ختم درگذشتگان ناشی از این بیماری در حرکتی ابتکاری نسبت به برگزاری جلسات ختم با عنوان حسینیه مجازی اقدام شد.

سید علی مختاری به مناسبت هفته بسیج در خصوص برنامه‌های این پایگاه اظهار داشت: بسیج هر زمان متناسب با شرایط جامعه مأموریت‌های جدیدی را به عهده دارد و نقش مؤثری در جریان‌سازی و مکتب سازی برای تحقق حکومت اسلامی و تمدن نوین اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه ‌به فرموده رهبر معظم انقلاب آحاد مردم بسیجی هستند گفت: در حال حاضر ۷۶۰ مداح در استان در بسیج مداحان تشکیل پرونده دادند و از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند می‌شوند.

مختاری در خصوص اقدامات این پایگاه در شرایط کرونا تصریح کرد: در دوران کرونا و با همت مدیران هیئات مذهبی استان بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان از جمله مادحین بزرگواری که به دلیل شرایط کرونایی دچار مشکلات معیشتی شده بودند توزیع شد.

وی ادامه داد: در روز عید غدیر به همت سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و خیرین بزرگوار توزیع غذای گرم با عنوان اطعام غدیر در هیئات مذهبی استان و در تمام شهرستان‌ها به نحو باشکوهی برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان یزد اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی به ویژه در اوایل شیوع بیماری و تعطیلی مراسم‌های ختم درگذشتگان ناشی از این بیماری در حرکتی ابتکاری نسبت به برگزاری جلسات ختم با عنوان حسینیه مجازی اقدام شد.

مختاری خاطرنشان کرد: این برنامه به صورت هدفمند انجام می‌گرفت به نحوی که مردم اسامی درگذشتگان خود را در طول هفته از طریق صفحه رسمی اینستاگرام سازمان به نشانی b.maddahan.yazd1@ اعلام می‌کردند و در برنامه جمعه شب‌های هر هفته در قالب برنامه چهل و پنج دقیقه‌ای از طریق پخش زنده از این عزیزان یاد می‌شد.

وی با اشاره به اجرای قاریان، وعاظ و مادحین برتر و حرفه‌ای استان گفت: این مجالس در طول ایام کرونا در قالب ۱۷ برنامه برای بالغ بر یکصد درگذشته کرونایی برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و مدیران هئیات مذهبی استان یزد در خصوص اقدامات و خدمات انجام شده توسط قشر بسیج مداحان استان یزد تصریح کرد: در دوران حاضر وظیفه ما خدمت به مردم بوده و هست.

مختاری با بیان اینکه ساخت ویژه برنامه ماه مهربان در ایام ماه مبارک رمضان انجام شد و در شب‌های این ماه از طریق فضای مجازی پخش می‌شد، اظهار داشت: با همت مدیران هیئت‌های مذهبی در سطح استان کمک‌های مومنانه بین نیازمندان توزیع شد همچنین به مناسبت اربعین حسینی در منازل شهدا مجلس روضه خانگی برپا شد.

وی به برگزاری مراسم دعای پر فیض ندبه توسط بسیج مداحان اشاره کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی و مداحی روح الله خدابنده در حسینیه ثارالله یزد، جنب سازمان تبلیغات اسلامی از ساعت ۶ الی ۸ صبح روز جمعه پنجم آذرماه برگزار می‌شود و همزمان به صورت زنده از سیمای یزد پخش خواهد شد.

رئیس جامعه بسیج مداحان یزد با اشاره به برنامه اهدای خون توسط مداحان استان گفت: در طرح نذر خون هم با توجه به ضرورت کمک به هم نوع و البته با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و پارامترهای اهداکنندگان تاکنون بیش از ۵۰ مداح خواهر و برادر برای مشارکت اعلام آمادگی کردند.

مختاری بیان کرد: قطعاً یکی از اثرگذارترین افراد جامعه مداحان اهل‌بیت هستند و وظایف سنگینی در عرصه فرهنگی مذهبی و جریان‌سازی بر عهده دارند.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..