آغاز طرح خرید دام سبک و سنگین پرواری در یزد

مدیر کل پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان یزد از آغاز طرح خرید بره و گوساله نر دام‌های پرواری استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی خبر داد.

«نادر سلیم» در این باره تصرزیح کرد: به دنبال اجرای خرید دام مازاد عشایری در قالب طرح خشکسالی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی و به منظور تامین ذخایر استراتژیک گوشت قرمز، طرح خرید بره نر و گوساله نر پرواری شروع شد.

وی افزود: در این زمینه پس از انجام هماهنگی لازم با سازمان‌های مرتبط و حسب دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی کار خرید دام زنده از دامدار انجام و بر مبنای دستورالعمل‌های کنترل کیفی و بهداشتی نسبت به کشتار، بسته بندی، انجماد و ذخیره سازی اقدام خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان با بیان این که وزن گوساله نر پرواری قابل خرید حداقل ۴۰۰ کیلوگرم و حداکثر ۷۵۰ کیلوگرم تعیین شده است، اظهار کرد: قیمت خرید به ازای هر کیلو وزن زنده ۵۹ هزار تومان محاسبه می‌شود و مبلغ ۵۰ هزار تومان به صورت نقدی و معادل ۹ هزار تومان خوراک دام آماده(کنسانتره) به مقدار ۲.۲ کیلوگرم بدون اخذ وجه به دامدار تحویل داده خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: وزن بره نر پرواری قابل خرید حداقل ۴۰ و حداکثر ۵۵ کیلوگرم و قیمت هر کیلو وزن دام زنده ۶۲ هزار تومان تعیین شده است که مبلغ ۵۳ هزار تومان نقدی پرداخت خواهد شد و مابقی در قالب خوراک آماده دام تحویل دامدار خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، در اجرای این طرح معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه دامداران استان و تعاونی‌های دامداران شهرستان‌ها در برنامه‌ریزی و هماهنگی انتقال دام به کشتارگاه و زمان بندی و نوبت دهی به دامداران همکاری می‌کنند و نمایندگان این دستگاهها در امر نظارت بر خرید و کشتار حضور دارند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..