امام جمعه یزد:

ظرفیت حوزه‌های علمیه برای فرهنگ سازی آزادی زندانیان استفاده شود

امام جمعه یزد گفت: از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تبلیغ و فرهنگ سازی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و ارائه راهکارهای پیشگیری از جرم استفاده شود.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به اقدامات با ارزش ستاد دیه استان در آزادی مددجویان جرایم غیر عمد اظهار داشت: امیدواریم که امر پسندیده کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در بین مردم بیشتر تبلیغ شود زیرا زندانیان جرایم غیرعمد به صورت عمدی گرفتار زندان نشده‌اند و اکنون که در زندان به سر می‌برند خانواده این افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی بر لزوم تلاش برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: ستاد دیه باید بر مقوله فرهنگ سازی و آموزش همگانی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد تا در کنار آزادی محکومان مالی جرایم غیرعمد، با آگاهی بخشی عمومی از ورود افراد به زندان جلوگیری شود.

ناصری با بیان اینکه اعتماد مردم نسبت به این ستاد مردمی باید حفظ و تقویت شود، افزود: ارزشمندترین سرمایه ستاد دیه، اعتماد مردم است و تمام تلاش مسئولان باید در راستای حفظ این سرمایه باشد و این موضوع نیازمند شفافیت در ارائه آمار و عملکرد به مردم است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها جهت تبلیغ و فرهنگ سازی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و همچنین ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از جرم و بزهکاری استفاده شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..