رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد:

کشاورزان ، بحران آب در یزد را جدی بگیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : کشاورزان و تولید کنندگان استان باید با تغییر الگوی کشت، جلوی بحران را گرفته و خطر بی آبی در استان را مهار کنند.

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی‏‏‌پور درگفت و گو با خبرنگار ایرنا ظهار کرد: کشاورزان تلاش کنند با کاشت محصولات کم آبخواه وگل خانه ای وآن هم با روش آبیاری نوین از آفت آبهای زیر زمینی جلوگیری کنند.
وی بابیان اینکه تلاش به سمت کشت‌های محصولات کم آب‌خواه و بهره‌وری بالا در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد افزود: محصولات کم آبخواه در استان همچون گیاهان دارویی با۲۰گونه که با آب شور وشیرین تولید میشوند و همچنین محصولات گل خانه ای با سطح زیر کشت یکهزارو۲۵۰ هکتار رونق بسیارخوبی دارد.
سجادی پور ادامه داد: از این میزان سطح زیرکشت سالانه ۳۶۰ هزار تن محصولات گلخانه‏‏ای که غالبا خیار سبز است تولید وعلاوه بر نیاز بازارهای داخلی به کشورهای روسیه و عراق صادر می‌شود .
این مسوول با تاکید بر اینکه بازار خیارسبز گلخانه ‏‏ای در استان رونق خاصی دارد اضافه کرد: متقاضیان می توانند برای اجرای این طرح با دریافت تسهیلات لازم به جهادکشاوری استان یزد مراجعه کنند.
سالانه از سطح ۱۵۸ هزار و ۵۶۵ هکتار زمینهای قابل کشت در استان یزد بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.

۱ دیدگاه

  • مصلٌائی

    اکثر قریب به اتفاق کشاورزان یزدی ، کم سواد و حتی بیسواد ، با عادت به کشت نوعی محصول و شیوه کشاورزی سنٌتی ، ابدا” راهنمائی مفید نمی شوند و در خصوص کار خود آموزش نمی بینند . دریغ از حتی یک کاتالوگ راهنمائی که در روستاها و مراکز کشاورزی به گونه ای صحیح و خانه به خانه توزیع شود .