هشدار دادستان یزد در مورد افت شاخص‌های سرمایه اجتماعی

دادستان یزد با بیان این که ناامیدی که در جوانان وجود دارد منجر به بی اعتمادی به ساختارهای حاکمیتی و مسئولان و حتی اعتماد بین خود مردم شده است، گفت: چه افرادی که برای آینده نظام نگرانند و چه افرادی که برای آینده کشور و فرزندان خود نگرانند، باید اهتمام کنیم و نگذاریم تا بیشتر از این شاخص‌های سرمایه اج...

«محمدرضا حدادزاده» در مراسم تجلیل از سمن‌های منتخب استان که به اهتمام مجمع جوانان استان برگزار شد، با بیان این که امروزه ناامیدی، بی‌اعتمادی و کاهش مشارکت در جامعه گسترش پیدا کرده است، گفت: این یعنی امروز با فردگرایی روبرو هستیم و افراد مشارکتی ندارند، از طرفی ناامیدی که در جوانان وجود دارد منجر به بی اعتمادی به ساختارهای حاکمیتی و مسئولان و حتی اعتماد بین خود مردم شده است.

وی با بیان این که اگر همه همت خود را برای پرداختن به این حوزه و رفع مشکلات بگذاریم می‌توانیم امیدوار به آینده باشیم، گفت: چه افرادی که برای آینده نظام نگرانند و چه افرادی که برای آینده کشور و فرزندان خود نگرانند، باید اهتمام کنیم و نگذاریم تا بیشتر از این شاخص‌های سرمایه اجتماعی ما افت کند.

دادستان با ذکر این نکته که در پرونده‌های قضایی هم می‌بینیم که ناامیدی و بی اعتمادی چقدر مشکل ساز شده است، گفت: زمان آن فرا رسیده که تنگ نظری‌ها را کنار بگذاریم و برای نشاط بیشتر جامعه بالاخص جوانان و بانوان برای دوران پسا کرونا تلاش کنیم.

این مقام قضائی با بیان این که سمن‎ها باید برای ارایه پیشنهاد در این حوزه و صحبت کردن پیرامون این موضوع در جامعه کمک کنند، گفت: دشمن هم بیشتر از ابزار ناامیدی استفاده می‌کند لذا با توجه به صحبت‌های ولی فقیه مبنی بر این که ناامیدی از برنامه‌ریزی‌های دشمن است، نباید از انجام هیچ اقدامی حتی خرده اقدامات موثر هم غفلت کنیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..