فرمانده سپاه الغدیر یزد:

بسیج گفتمان جریان علم و فناوری را جاری و ساری کند

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اظهار کرد: بسیج باید به عنوان یک کم‌کار در حاکمیت، گفتمان جریان علم و فناوری را در استان جاری و ساری سازد.

سردار «رضا پورشمسی»  در مراسم افتتاح نمایشگاه علم و فناوری استان یزد که در حسینیه ثارالله برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های علمی در استان یزد و سطح کشور، گفت: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب در خصوص علم و فناوری تاکیدات بسیار زیادی دارند و خواستار توجه ویژه به آن هستند.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان و مکتب دینی کشور این بستر را به وجود آورده که در حوزه علم و فناوری سرآمد جهان باشیم، اضافه کرد: نمایشگاه علم و فناوری نمایان گر این مسئله است که در دانشگاه ها و در بین اقشار مختلف شاهد پیشرفت های چشمگیر بوده‌ایم.

فرمانده سپاه الغدیر استان با تاکید بر اینکه با این همه ظرفیتی که در استان یزد وجود دارد می توانیم قدم های مثبتی را در جهت پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی برداریم، افزود: استفاده از این ظرفیت ها و بارور کردن آن مشروط به این است که باور داشته باشیم که ابتدا این توانایی را داریم و دوم این که بسیج به عنوان یک کم‌کار در حاکمیت، گفتمان جریان علم و فناوری را در استان جاری و ساری سازد.

«محسن حکیمی» مدیر خانه نخبگان بسیج علم و فناوری استان یزد نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه ودر جمع خبرنگاران با تاکید بر این که برای حل مشکلات کشور بدون شک می‌توان از ظرفیت‌های علمی بهره‌مند شد، اظهار کرد: اگر این مسئله در بین مسئولان کشور نهادینه شود، می‌توانیم امید داشته باشیم که در آینده نزدیک مشکلات و چالش‌های کشور را به صورت علمی و ظرفیت‌های بسیار مناسبی که در اختیار داریم، حل و فصل سازیم.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان به مسئولان کشور تاکید داشتند که متاسفانه به آن عمل نشد، گفت: مسئولان کشور در طول سالیان اخیر به‌جای استفاده از این ظرفیت‌های علمی برجسته در راستای حل مشکلات، به صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری می‌کنند که این نگاه در دولت جدید و انقلابی کنونی دیده نمی‌شود.

مدیر مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله دادی یزد ادامه داد: اگر به ظرفیت‌های علمی موجود در کشور بنگریم، خواهیم یافت که در حوزه‌های مختلف متخصصان علمی متعددی فعالیت دارند که با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها می‌توانیم قدم‌های مثبت بسیاری در بحث حل مشکلات کشور برداریم.

وی در ادامه به برگزاری شش نشست تخصصی در حاشیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد اشاره کرد و افزود: آب، معدن، کشاورزی، بانوان، اقتصاد و کتاب ازجمله موضوعات این نشست‌ها است.

حکیمی به برگزاری ۱۱۰ نشست تخصصی در سال گذشته در حوزه‌های دفاع مقدس، آب و معدن اشاره و ابراز کرد: یکی از گنجینه‌هایی که امروز متاسفانه زیاد به آن پرداخته نمی‌شود، بحث کتب دفاع مقدس است که نیازمند ورود جدی دغدغه مندان نویسندگان در بحث دفاع مقدس و پرداختن به موضوعات ارزشمند آن و انتقال به نسل آینده هستیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..