امام جمعه یزد:

مدارا با مردم در اخذ مالیات مدنظر اداره مالیات یزد باشد

امام جمعه یزد گفت: ادارات مالیات به ویژه در استان یزد در کنار احقاق حقوق دولت و بیت المال، رضایت مردم را نیز مدنظر داشته باشند و با مردم مدارا کنند.

به گزارش یزدی نیوز  ، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل اداره امور مالیاتی استان یزد با اشاره به اینکه صنایع، کسبه و بازاریان و صاحبان برخی حرف و مشاغل، نگران مالیات‌های تعیین شده هستند، اظهار داشت: در محاسبه مالیات‌ها، علاوه بر قوانین، واقعیت‌های موجود در کسب و کارها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تا زمانی که مباحث و محاسبات مالیاتی هوشمند نشود، گلایه‌های مردم وجود دارد و تا آن زمان باید راهکارهایی وجود داشته باشد که محاسبه مالیات، اعتماد و اطمینان مردم را جلب کند.

ناصری با بیان اینکه عده‌ای با ترفندهای مختلف فرار مالیاتی می کنند و عده‌ای نیز به دلایل مختلف از جمله بی‌دقتی یا نبود ساز و کار مناسب، مورد اجحاف قرار می گیرند، افزود: باید با مردم مدارا شود و واقعیت‌ها و مشکلات نیز دیده شود و با قوانین خشک و دست و پاگیر، موجبات نارضایتی مردم را فراهم نکنید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: البته نباید حق و حقوق دولت و بیت المال نیز پایمال شود اما باید به نحوی عمل شود که هم حق مردم و مؤدیان مالیاتی و هم حق دولت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان یزد نارضایتی چندانی در این زمینه وجود ندارد، عنوان کرد: در کنار رعایت قوانین، لازم است به نحوی عمل شود که رضایت مردم نیز تامین شود.

ناصری ادامه داد: به ویژه در شرایط کرونایی باید به مردم راهکار بدهید و راهی جلوی پای آنها قرار دهید تا هم در پرداخت مالیات به آنها فشار نیاید و هم دولت درآمد خود را داشته باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مردم همراه هستند و اگر با آنها مدارا شود، همراهی بسیار خوبی با دستگاه‌ها اجرائی کشور خواهند داشت.

کاهش سهم مالیات اصناف یزد به دلیل شرایط کرونایی

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه در اخذ مالیات، منافع استان برای ما اولویت است، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما قوانین را نیز نمی توان نادیده گرفت ضمن اینکه دولت نیز برای اداره کشور باید به وصول درآمد خود بپردازد.

منوچهر اسدی با بیان اینکه در استان یزد رضایت مؤدیان مالیاتی تامین شده است، افزود: از ۵۶ هزار تشخیص صادر شده، فقط هزار و ۱۰۰ مورد اعتراض به اداره کل مالیات استان یزد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کرونا، با اصناف مدارای بسیاری شده است، بیان کرد: در سال ۹۸ سهم مالیات اصناف ۱۲ درصد بود که این عدد در سال ۹۹ به زیر چهار درصد رسیده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..