کیفیت نان اولویت اصلی در طرح نظارتی

عضو هیات مدیره اتحادیه نانوایان استان یزد:در طرح نظارت بر نانوایی ها ،در صورت مشاهده استفاده نانوایان از جوش شیرین با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، در ادامه طرح نظارت بر کالا‌های اساسی ومایحتاج عمومی مردم این بار کیفیت وقیمت نان زیر ذره بین بازرسان قرار گرفت.

پایدار مدیر کل غله استان یزد، در بازدید‌های طرح نظارتی، با اشاره به اهمیت آرد در کیفیت بخشی نان گفت: کیفیت گندم خریداری شده استان یزد در یک سال گذشته رشد خوبی داشته است که در ارتقای کیفیت نان هم بسیار اثر بخش است.

پیروزی فرد رییس اتحادیه نانوایان یزدف هم با اشاره به برگزاری دوره آموزشی در راستای ارتقای توانمندی نانوایان گفت: بدلیل سختی کار، کارگران ماهر حاضر به ادامه کار در نانوایی‌ها نیستند و معمولا کارگران نیمه ماهر و یا بدون مهارت در نانوایی‌ها کار می‌کنند.

کریمی، عضو هیات مدیره اتحادیه نانوایان یزد هم گفت: از دیگر عوامل موثر در کیفیت نان، می‌توان به استفاده از خمیر مایه و حذف جوش شیرین اشاره کرد که گرانی برخی اقلام از جمله خمیر مایه موجب شده نانوایان از جوش شیرین استفاده کنند که در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

انوری قاضی تعزیرات حکومتی یزد ، هم گفت :در طرح نظارتی بر قیمت نان ،وزن چانه و کیفیت پخت نان نظارت می شود.
با این حال مهم این است، که بررسی‌ها نشان می‌دهد، کیفیت نان استان یزد در در یکی، دو سال گذشته بهتر شده است و از دیگر سو شکایات مردمی از این موضوع نیز کم شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..