امام جمعه یزد عنوان کرد؛

تشکیل بسیج خدمتی بزرگ برای جامعه اسلامی/لزوم تحول در سیستم آموزشی

امام جمعه یزد، تشکیل بسیج را خدمتی بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و گفت: بسیج در همه زمینه های علمی، عقیدتی، فناوری و دفاعی موفق عمل کرده است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه مسائلی که در زندگی مانع رشد ماست، را باید کنار بگذاریم، اظهار داشت: وسوسه‌های شیطانی همه برای گمراهی انسان‌ها و دور کردن انسان از خداست.

وی عنوان کرد: ما که در نظام جمهوری اسلامی هستیم و می‌خواهیم در مسیر خدا حرکت کنیم، مدام در معرض دشمنی دشمنان هستیم بر این اساس باید از آیات خدا برای ادامه مسیر خود استفاده کنیم و این آیات را در زندگی روزمره خود به کار بگیریم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته بسیج بیان کرد: برکت حضور بسیج در کشور ما بر کسی پوشیده نیست و امام راحل به نیروی بسیج باور داشت بر همین اساس دستور تشکیل آن را داد.

وی با بیان اینکه امام راحل به ملت ایران عظمت داد، افزود: امام همه انسان‌ها را بندگان خدا و همه را صاحب مسئولیت می‌دانست و بسیج نیز در راستای همین مسئولیت شکل گرفت.

امام جمعه یزد ادامه داد: بسیج یک حرکت بزرگ و یک خدمت بزرگ به جامعه است و حضور آن برای مردم و کشور ضروری است زیرا نیروی آماده به کار در همه زمینه هاست.

ناصری عنوان کرد: بسیج در همه زمینه‌های علمی، صنعتی، نوآوری، جهاد و … ورود کرد و در همه زمینه‌ها نیز به خوبی پیش می‌رود و در کنار همه اینها، یاریگر ولایت، دین و قرآن است.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ کردن نخبگان اظهار داشت: ایشان در این زمینه رهنمودهایی داشتند که بسیار ارزشمند است و یکی از نکات مدنظر ایشان، رسیدن به تولید علم است.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها از ابتدا اجازه نداده اند این واقعه در کشور ما رخ دهد، افزود: غربی‌ها از صد سال پیش سیستم بخوان، حفظ کن و نمره بگیر را باب کرده اند که این امر خلاقیت و تفکر را از دانش آموزان ما گرفته است.

ناصری با تاکید بر اینکه تفکر، تعقل و تدین باید به سیستم آموزشی ما باز گردد، تصریح کرد: باید عزمی جدی برای تحول در سیستم آموزشی وجود داشته باشد و فرهنگ موجود در این زمینه را باید تغییر دهیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..