در نشست با فرمانده سپاه کشور صورت پذیرفت؛

واگذاری ۷۷ هزار مترمربع از اراضی سپاه به دانشگاه اردکان

در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دانشگاه اردکان و وزارت راه و شهرسازی، آرزوی دیرینه دانشگاه اردکان تحقق یافت و ۷۷ هزار مترمربع از اراضی ضلع شمال غربی دانشگاه اردکان به این دانشگاه واگذار شد.

در نشستی که با حضور رییس دانشگاه و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه در دفتر سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، ۷۷ هزار مترمربع از اراضی ضلع شمال غربی این دانشگاه که در اختیار نیروی هوافضای سپاه بود، برای ساخت فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی به دانشگاه اردکان واگذار شد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده که به همراه دو تن از معاونین حقوقی و املاک خود در این جلسه حضور داشت، عملکرد دانشگاه اردکان را قابل تقدیر و ستایش دانست و به اهمیت آموزش در رشد و ‌توسعه همه جانبه کشور اشاره کرد.

وی با توجه به درخواست و مکاتبات رئیس دانشگاه، همچنین جلسه تشکیل شده در تاریخ ۱۴۰۰/۳/۲۳ و بازدید میدانی معاون مهندسی نیروی هوافضای سپاه از اراضی و تشریک مساعی در خصوص موضوعات مورد درخواست دانشگاه و باعنایت به نیاز مبرم دانشگاه جهت گسترش فضاهای علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی همچنین در راستای رسالت سپاه پاسداران در جهت حمایت از ارتقاء دانش و ‌تخصص جامعه علمی کشور، دستور لازم برای اخذ تفاهم‌نامه را صادر و در پایان جلسه تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای در این باره امضا شد تا برای ادامه فرایند واگذاری، به تایید مدیر کل مسکن و شهرسازی استان یزد نیز رسانده شود.

فاطمه بهجتی اردکانی نیز در ابتدای این نشست به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و فرهنگی پرداخت و افزود: دانشگاه اردکان در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی‌های ملی و بین المللی رشد چشمگیری داشته و توانسته است با تلاش و همت ستودنی همه همکاران و مجموعه مدیریت پرکار و باانگیزه، کارنامه درخشانی در تمامی بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، عمرانی و اداری به ثبت برساند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این دانشگاه علیرغم موفقیت در تمامی زمینه‌ها، از نظر وسعت و مساحت زمین با کمبود مواجه است و با استانداردهای سرانه فیزیکی مناسب برای هر دانشجو فاصله دارد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اردکان، رئیس این دانشگاه در نشست جداگانه‌ای که در ادامه در محل اداره کل مسکن و شهرسازی استان یزد برگزار شد، به تشریح تفاهم‌نامه‌ مذکور پرداخت.

در این جلسه یادگاری مدیر کل مسکن و شهرسازی استان یزد پس از بررسی دقیق سوابق پرونده مذکور و به منظور کمک به توسعه کمی و کیفی آموزش عالی شهرستان اردکان و با هدف اجرایی شدن این امر مهم و ضروری، تفاهم‌نامه سه جانبه مذکور را امضا کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..