آغاز اجرای طرح «شمسا» در استان یزد

مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد از اجرای طرح «شمسا» در این استان خبر داد.

«محمد مهدی دشتی» در این باره گفت: شمسا مخفف شبکه ملی مسائل استان یزد می باشد که توسط هسته بومی از دانشجویان نخبه تحصیلات تکمیلی استان شکل گرفته و با استفاده از روش تحقیق علمی به احصاء مسائل مهم استان و ارائه راه کارهایی برای آن ها می پردازد.

وی گفت: این طرح اهدافی نظیر یافتن ریشه مشکلات و گذر از مشکلات سطحی و تمرکز بر مسائل ریشه ای، نگاه جامع به مسائل با توجه به چند وجهی بودن مسائل و نیز با توجه به هم پیوستگی مسائل با نگاه شبکه ای به آنها (علت و معلول) دارد.

دشتی افزود: این طرح ویژگی هایی از جمله هدفمند سازی پروژه های دانشگاهی، احصاء شبکه مسائل استان و اولویت بندی آنها جهت تسهیل در تصمیم گیری های استانی، استخراج نگاشت نهادی مسائل یعنی تعیین رابطه بین هر مسئله و نهاد مربوطه، شکل دهی اندیشکده های بومی و جهت دهی به هسته ها و گروه های جهادی استان را دارا می باشد.

این مسئول اعلام کرد: شمسا از نظر اجرایی شامل سه فاز است که در فاز مطالعاتی مطالعه اسناد بالادستی و احصا موارد مهم آن در دستور کار است، در فاز عملیاتی اقداماتی نظیر تحقیقات میدانی، مصاحبه با مسئولین و بازدیدها انجام می شود و نهایتاً در فاز پایانی، جمع بندی موارد قبلی و تکمیل جامع اطلاعات جهت ارائه و بهره برداری صورت می پذیرد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی استان یزد، دشتی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در مراحل پایانی فاز مطالعاتی این طرح هستیم که در پی آن مسائل مهم استان از جمله مسائل تولید، کشاورزی، آب، صنایع و ادارات مهم احصا خواهد شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..