برگزاری رویداد آموزش شهروندی «جمع‌آوری پسماند و تفکیک آن» در یزد

رویداد آموزش شهروندی با محوریت «جمع‌آوری پسماند و تفکیک آن» ویژه دانش‌آموزان در مراسمی با حضور «علیرضا نقوی» سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد و جمعی دیگر از مدیران شهری، در میدان امیرچخماق یزد برگزار شد.

«علیرضا نقوی» سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در این رویداد آموزش شهروندی اظهار کرد: بسیاری از نهادها و سازمان‌های کشور با شهرداری در امور فرهنگی، مذهبی، عمرانی و ترافیکی موازی‌کاری دارند ولی در زمینه «جمع‌آوری پسماند، رفت‌ و روب معابر، رسیدگی به فضای سبز و نگهداشت شهر» فقط شهرداری‌ها متولی موضوع هستند، پس این کار تخصصی می‌بایست با دقت بیشتری از سوی این ارگان انجام شود.

وی با بیان این که معاونت خدمات شهری شهرداری یزد اقدامات خوبی انجام داده و نمره خوبی دریافت می‌کند، بیان کرد: جهت نیل به برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند کاری در حوزه پسماند می‌بایست با شناخت کاملی از ظرفیت‌ها، نحوه رویارویی صحیح با چالش‌ها، آشنا بودن با جامعه هدف و نیازسنجی در خصوص درخواست‌های به‌حق و پرشمار شهروندی گام برداشت.

نقوی به حساسیت و اهمیت موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: موضوع پسماند و تفکیک آن از مبدأ اقدامی فرهنگی است‌ که باید در این زمینه آموزش‌های شهروندی جدی گرفته و تعاملات بیشتری با مردم انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه تاریخی یزد، در پایان این رویداد از تلاش‌های کارگران نمونه خدمات شهری منطقه بافت تاریخی قدردانی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..