آغاز به کار چهارمین رویداد ملی مد و لباس استان یزد

پوستر و فراخوان چهارمین رویداد ملی مد و لباس یزد با موضوع"رودوزی های سنتی در لباس عبادت و جانماز" رونمایی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم رونمایی از این رویداد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آیت الله ناصری امام جمعه یزد، حجه الاسلام والمسلمین سید اکبر موسوی رییس ستاد اقامه نماز استان برگزار گردید؛گفت:هدف اصلی از برگزاری رویدادهای مد و لباس در یزد، احیای تمام صنایع و حوزه های فرهنگی و هنری مرتبط با صنعت نساجی،پارچه بافی و پوشاک است.
مجید جوادیان زاده افزود:دیگر هدف ما در کارگروه مدو لباس استان آشنایی و پیوند بیشتر نسل جوان با این حوزه و ترغیب و تشویق هنرمندان و عموم مردم برای بهره وری از الگوهای ایرانی اسلامی در طراحی و تولید لباس بخصوص لباسهای دینی و عبادی است.
وی همچنین گفت: چهارمین رویداد مد و لباس یزد با گستره سراسر کشور از ۲۲ آبان آغاز و مهلت ارسال اثر یه دبیرخانه این رویداد تا پایان آذرماه می باشد.
رییس ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این مراسم گفت:رویداد مجازی مد و لباس یزد با موضوعات طراحی و دوخت و تزیین لباس عبادت و جانماز به ابتکار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و برای اولین بار در کشور با همکاری ستاد اقامه نماز استان برگزار می شود و بازتاب خوبی در کشور داشته است.
حجت الاسلام سید اکبر موسوی افزود:در دومین رویداد مد و لباس یزد بیش از ۱۰۰ طرح لباس نماز بخصوص برای نوجوانان و جوانان طراحی و ارائه شد که در نوع خود کار جدیدی بود.
جوادیان زاده در پایان از تمامی هنرمندان مد و لباس سراسر کشور به ویژه هنرمندان دوخت های سنتی و تزیینی دعوت کرد تا در این رویداد شرکت نموده و آثار هنرمندانه و ابتکاری خود را با ذکر مشخصات کامل تولید کننده تا پایان آذر ۱۴۰۰ به دبیرخانه مجازی (رویداد های هنری یزد) به آدرس @roydadhaye_honari_yazd ارسال کنند.
گفتنی است تاکنون سه رویداد مد و لباس به صورت مجازی و با موضوعات “دست دوخته های خانه های مد یزد”، “نماز و عفاف و حجاب”، “طراحی و دوخت کیف پارچه ای خرید در راستای حفاظت از محیط زیست”برگزار گردیده است.
این رویدادهای فصلی از زمستان ۹۹ به صورت متوالی و استانی بوده و چهارمین رویداد با موضوع”رودوزی های سنتی در لباس عبادت و جانماز”با گستره سراسر کشور برگزار می شود.

بخش نظردهی بسته شده است..