پذیرش دانشجو در هشت رشته صنایع دستی در یزد

no-thumbs

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از پیش ثبت نام دانشجو در هشت رشته تحصیلی صنایع دستی در این دانشگاه خبر داد و ایجاد رشته های دانشگاهی صنایع دستی را گام بلند در بومی سازی و اقتصاد مقاومتی خواند.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه دانش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزدبانو، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از سال ۹۴ اقدام به پذیرش ۷۹ نفر دانشجو در دو رشته گردشگری و طلا و جواهر کرده است و رشته های تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید به هشت رشته تحصیلی افزایش می یابد.

وی معماری سنتی یزد را خوب توصیف کرد و گفت : ما معماران و مرمت کنندکان خوبی در یزد داریم که به عنوان استاد کار عملی می توانند در کنار رشته های دانشگاهی به صورت حرفه ای به هنرجویان آموزش دهند.

*پذیرش دانشجو در رشته هتل داری

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دسستی و گردشگری استان یزد، ایجاد این دانشگاه را با هدف احیای صنایع دستی یزد و بومی سازی آن یک گام بلند در ارتقای صنایع بومی یزد و پیشبرد  اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد : ببا توجه به برنامه های ارتقای سطح کمی و کیفی گردشگری در سطح استان یزد به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور، در سال تحصیلی جدید رشته کاردانی و کارشناسی هتل داری به رشته های این دانشگاه افزوده شده است.

*رشته دانشگاهی مدیریت امور تشریفات برای اولین بار در استان یزد

دانش از پذیرش دانشجو در رشته « مدیریت امور تشریفات» برای اولین بار در استان یزد خبر داد و افزود : رشته هایی که در حال حاضر پیش ثبت نام آن در دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی آغاز شده است شامل سفال و سرامیک، مرمت ساختمان با موضوع طراحی داخل ساختمان و زیرشاخه عمران، مصنوعات چوبی شامل هنرهای گره چینی و مشبک، طلا و جواهر، هتل داری، گردشگری و مدیریت امور تشریفات خواهد بود.

وی در خصوص دو رشته صنایع چوب و طلا و جواهر گفت :با  هدف احیای طرح های سنتی یزد و ارتقای صنعت طلا و جواهر در استان و مشهور بودن برند طلای یزد رشته طلا و جواهر ایجاد شد و رشته صنایع چوب نیز با توجه به وجود آثار تاریخی در این زمینه از جمله گره چینی و مشبک در دانشگاه ایجاد شد.

گفتنی است : علاقه مندان می توانند برای پیش ثبت نام به دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد واقع در خیابان ایرانشهر یزد، کوچه هاشم خان مراجعه کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..