فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

سپاه الغدیر به دنبال ایجاد گفتمانی جدید در حوزه آب است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: تمام کشور درگیر بحران آب است و سپاه الغدیر به دنبال ایجاد گفتمانی ملی و جدید در حوزه آب است.

به گزارش یزدی نیوز، سردار رضا پورشمسی، در جلسه دبیرخانه شهید مدرس که با حضور مجمع نمایندگان استان یزد و هیئت رئیسه مجمع بسیجیان استان و هیئت اندیشه ورز بسیج یزد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته بسیج اظهار داشت: اشاره رهبری به هزار دانش آموز شهید در استان یزد، موضوع مهمی است که در سپاه الغدیر، بحث های کارسازی آن دنبال شد.

وی عنوان کرد: بر این اساس کنگره ملی هزار دانش آموز شهید استان یزد را در هفته بسیج امسال کلید می زنیم تا در سال ۱۴۰۱ این کنگره را برگزار کنیم.

پورشمسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل ایجاد شده در حوزه آب انتقالی به یزد بیان کرد: امروز مشکل آب و تنش‌های آن مختص یزد و اصفهان نیست بلکه معضل خشکسالی گریبانگیر کل کشور است و در سراسر کشور در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده سپاه الغدیر یزد از آب به عنوان یک معضل ملی یاد کرد و افزود: در قرارگاه امام حسن (ع) برای محرومیت زدایی اعتبار خوبی دیده شده که با استفاده از این اعتبار، پنج طرح آبرسانی در استان اجرایی خواهد شد.

پورشمسی همچنین با اشاره به اقدامات خوب سپاه در زمینه آبهای ژرف عنوان کرد: امسال با پیگیری انجام شده توسط نمایندگان استان یزد، مقرر شد ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شروع تحقیقات آبهای ژرف به یزد اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: محوریت اصلی ما در این حوزه گفتمان آب است زیرا بلاخره معضل آب مشکلی ملی است بر این اساس گفتمان کشوری را در دستور کار داریم تا مردم بتوانند با درک بهتری به این مسئله نگاه کنند.

پورشمسی ادامه داد: باید این فضای سنگینی که امروز وجود دارد را برطرف کنیم زیرا این فضا زیبنده هیچکدام از استانها نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم مجمع راهبردی سه استان اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد را در کنار هم جمع کنیم تا بتوانیم گفتمانی جدید در حوزه آب ایجاد کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..