تقویت خودباوری در بین جوانان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تقویت خودباوری در بین جوانان با هدف برون رفت از مشکلات تاکیدکرد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله ناصری در دیدار با سرپرست جدید دانشگاه یزد، در سخنان کوتاهی به بیان اهمیّت و ضرورت تقویت سبک آموزش اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: تدین، تفکر و تعقل باید در سبک آموزش ایرانی اسلامی تقویت شود.

امام جمعه یزد افزود: در صورتی که بخواهیم اقتصادمقاومتی در جامعه محقق شود باید ابتدا تدین داشته باشیم تا با تعهد کار خود را انجام دهیم و پس از آن تفکر و تعقل داشته باشیم تا بتوانیم به وسیله آن بهترین راه را انتخاب کرده و با نوآوری زمینه رفع مشکلات و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به جوانان انتقال داده شود، بحث خودباوری است، در صورتی که ما خودباوری را در بین فرزندانمان تقویت کنیم قطعا همه مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: هنوز آموزش ما به سبک درست نرسیده و باید تحولی گسترده در آن به وجود آید.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از نیرو‌های جوان، متعهد و نخبه در پست‌های کلیدی و اجرایی استان یزد در راستای رفع نیاز‌ها و برون‌رفت از چالش‌ها و مسایل متعددی که جامعه با آن دست به گریبان است، تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه یزد نیز در این دیدار به تشریح رئوس و محور‌های اصلی برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، فناوری و عمرانی پرداخت و گفت: امیدواریم با تحقق این برنامه‌ها، دانشگاه یزد جایگاه مناسبی را کسب کند.

دکتر عباس کلانتری با تأکید بر اولویت‌بخشی به اهداف فرهنگی در برنامه‌های خود افزود: هدف ما از فعالیت‌های فرهنگی ایجاد فضایی بانشاط و مناسب برای ارتقای انگیزه‌ها و رشد خلاقیت‌ها در راستای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی و پرورش نخبگان کارآمد و متعهد است.

سرپرست دانشگاه یزد در ادامه سخنان خود، توجه به تحقیق و توسعه (R&D) در صنایع مادر استان یزد را بسیار ضروری توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: دانشگاه یزد و دانشگاه‌های اقماری استان باید در این زمینه نقش اصلی و محوری داشته باشند. وی همچنین اهتمام ویژه درخصوص تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی و کاربردی شدن پایان نامه‌ها را از دیگر اولویت‌های مهم برنامه‌های خود برشمرد.

وی با تأکید بر این که توسعه استان یزد در گرو توسعه آموزش عالی این استان است افزود: برای دستیابی به چشم‌انداز توسعه آموزش عالی در استان و تحقق اهداف آن، قطعا از دیدگاه‌های نخبگان، صاحب‌نظران و اقشار مؤمن و دلسوزی که دل در گرو رشد و آبادانی این مرز و بوم دارند، استفاده خواهم کرد.

دکتر کلانتری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد تحوّل و جهشی بزرگ در عرصه آموزش عالی استان یزد، اسناد بالادستی و رهنمود‌های مقام معظم رهبری به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان چراغ راه جامعه دانشگاهی استان در ایجاد این تحوّل و تربیت نیرو‌های جوان و متعهد برای اداره امور کشور دانست.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..