تلاش صنایع کاشی میبد در کاهش آلایندگی

امام جمعه موقت میبد: آمار‌ها نشان می‌دهد صاحبان صنایع درکاهش آلایندگی‌ها دغدغه دارند و کمک می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام محمد اعرافی باحضور در واحد‌های تولیدی کاشی و سرامیک یاس سرام و ستاره با مدیران عامل این واحد‌ها دیدار و وضعیت تولید و مقوله آلایندگی‌های صنعتی را از نزدیک بررسی کرد.

امام جمعه موقت میبد در این بازدید با بیان اینکه صاحبان صنعت و سرمایه نقش مهمی در چرخه تولید و اشتغال دارند گفت:صنعت کاشی و سرامیک یکی از ارکان مهم ترقی این منطقه است که با تولید انواع کاشی کف و بدنه بخشی از مصالح ساخت و ساز را در سطح کشور تامین می‌کند.

حجت الاسلام اعرافی تصریح کرد: همه آمار‌ها نشان می‌دهد این واحد‌های تولیدی، دربحث محیط زیست و آلایندگی که ممکن است داشته باشند؛ اکثر صاحبان صنایع درکاهش این آلایندگی‌ها دغدغه دارند و کمک می‌کنند.

وی گفت:چیزی که در این صنعت بسیار مهم است این است که محیط زیست باید در آن مورد توجه قرارگیرد.

امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه صنعتگران و کارگران هردو جهادگر در راه خدا هستند گفت: تلاش در چرخه تولید و اشتغال و اقتصاد همانند مجاهدت در جبهه‌های جنگ در راه خداست.

حجت الاسلام اعرافی افزود: بنابراین یکی از ارکان صنعت و ترقی یک شهر کارگران زحمتکش هستند که در این واحد‌های تولیدی چرخ صنعت را می‌چرخانند.

وی خاطرنشان کرد:مساعدت و اقدامات خیرخواهانه این صنعتگران در حوزه‌های ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و آموزش عالی، حسینه‌ها و مساجد و ازهمه مهمتر بهداشت و درمان و بیمارستان را فراموش نمی‌کنیم و امیدواریم روز به روز در ارتقاء شاخص‌های اشتغال و اقتصاد بدرخشند.

مدیرعامل یکی از این واحد‌های تولیدی در مورد تولیداتشان گفت: ۷۰ درصد تولید این کارخانه به کشور‌های همسایه عراق، افغانستان، پاکستان و آسیای میانه صادر می‌شود.

عضو هیئت مدیره دیگر واحد تولید کاشی نیز گفت: این واحد تولیدی برای کاهش آلایندگی خود، قرارداد میلیاردی را با طرف قرارداد بسته است و نصب فیلتر و رصد روزانه آن هم از سوی محیط زیست از گردش کار این واحد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..