آمادگی تیم‌های امدادی در تمام شهرستان‌های استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد: تمام شهرستان‌ها و تیم‌های امداد و نجات از آمادگی لازم و تجهیزات مناسب برای مقابله با حوادث وبلایا برخوردار هستند.

به گزارش یزدی نیوز، دکتر محسن حرازی زاده اظهار داشت: ماهیانه متوسط بیش از ۴۲۰ نفر نیروی امدادی فعال در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای مشغول خدمت رسانی هستند وتجهیزات سیلاب و نجات در شهرستان‌های استان یزد توزیع شده است و تمام پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای مجهز به ست نجات می‌باشند.

وی، خاطرنشان کرد: ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در جاده‌ها، تیم واکنش سریع، تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعبه‌های هلال احمر در استان یزد آماده ارائه خدمات امدادی به مردم هستند.

حرازی زاده بیان داشت: تمام شهرستان‌ها و تیم‌های امداد و نجات از امادگی لازم برخوردار هستند و در صورت نیاز بنا به حادثه اعلام شده و نوع تیم امدادرسانی از تجهیزات لازم برخوردار می‌باشند.

وی گفت: در بحث آمادگی شهرستان‌ها، شهرستان‌های معین هر شهرستان تعریف شده است و در صورت هرگونه حادثه شهرستان‌های معین ان شهرستان به حالت اماده باش در خواهند امد و در صورت نیاز به محل حادثه اعزام خواهند شدو همچنین با توجه به تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته شهرستان‌هایی که میزان مخاطرات بالایی دارند شناسایی و تجهیزات امدادی بنا به نوع مخاطرات و حادثه در بین این شهرستان‌ها توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: جمعیت هلال احمر استان یزد مجهز به دستگاه‌های زنده یاب، تیم‌های تخصصی آوار و دستگاه پهپاد جستجو و نجات و همچنین تیم آنست (سگ‌های جستجو و نجات) می‌باشد که بنا به حادثه و اعلام مورد نیاز در حوادث آماده خدمت رسانی و امدادرسانی می‌باشند.

حرازی زاده عنوان کرد: ۶۷ خانه هلال در استان یزد راه اندازی شده است که این خانه‌های هلال نقش موثری در حوادث و بلایا میتوانند داشته باشند که یکی از برنامه‌های جدید هلال احمر همین راه اندازی خانه‌های هلال و تجهیز کردن این خانه‌های هلال و آموزش افراد در روستا‌ها و نقاط محروم و دور دست استان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح خانه‌های هلال به دنبال افزایش آگاهی عمومی مردم در نحوه برخورد با حوادث و آموزش‌های امدادی هستیم که در نهایت نسبت به مسئولیت خود در کاهش حوادث طبیعی و جاده‌ای نقش این نهاد را ایفا کرده باشیم.

حرازی زاده افزود: بر اساس اهداف و برنامه‌ها در گام اول این خانه‌ها با همکاری و پیگیری مردم و همراهی مسئولان و علاقه‌مندان در مناطق محروم استان راه‌اندازی شده تا در صورت بروز حادثه، تیم‌ها بتوانند در مدت زمان کمتری به محل برسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ (ندای امداد هلال احمر) برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..