مدیرکل ارشاد استان یزد خبر داد؛

برگزاری چهارمین هفته کتاب سال یزد/رونمایی کتاب «ننه زهرا و پسرش»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری چهارمین هفته کتاب سال یزد خبر داد و گفت: این رویداد در هفته کتاب برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز مجید جوادیان زاده در نشستی خبری به مناسبت هفته کتاب با اشاره به برنامه های هفته کتاب از ۲۴ آبان تا اول آذرماه اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده، برگزاری چهارمین هفته کتاب سال استان یزد است.

وی عنوان کرد: ۷۵۲ کتاب به دبیرخانه کتاب سال یزد رسیده که از کتاب برگزیده در مراسم اختتامیه تجلیل خواهد شد.

جوادیان زاده با اشاره به تدارک و پیش بینی برنامه های مختلف کارگاهی برای ارتقا صنعت نشر بیان کرد: تلاش ما افزایش برنامه های جنبی در دوره های بعدی این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: کتاب سال یزد بعد از چهار دوره به یکی از جشنواره های معتبر کتاب در استان تبدیل شده است.

جوادیان زاده به تشریح دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در یزد پرداخت و افزود: در این هفته از کتاب «ننه زهرا و پسرش» رونمایی می شود.

وی یادآور شد: این کتاب بعد از ۳۰ سال بازنشر شده و یکی از کتابهایی است که به معرفی فرهنگ اصیل یزدی پرداخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: بازدید از کتابخانه های قدیمی یزد، بازدید از روستای ترکان در شهرستان خاتم به عنوان روستای دوستدار کتاب، تجلیل از نویسندگان فعال کتاب و در مجموع ۵۶ عنوان برنامه در هفته کتاب اجرا می شود.

جوادیان زاده همچنین با اشاره باشگاه های کتابخوانی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر از نوجوانان استان در ۱۱ شهرستان عضو این باشگاه هستند.

وی از اهدای ۵ میلیارد ریال کتاب به گروه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: تا پایان امسال نیز کتاب‌های تخصصی به ارزش ۶ میلیارد ریال به جامعه هدف اهدا می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..