آغاز عملیات اجرایی راه اندازی ساترای تولیدی در یزد

no-thumbs

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: در راستای راه اندازی و پیاده سازی سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش (ساترای) تولیدی استان، بهنگام سازی اطلاعات پایه ای و چارچوبی واحدهای صنعتی بعنوان نخستین گام در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری زاده گفت: در اجرای ساترای تولیدی ، تمام واحدهای تولیدی استان مورد سرشماری قرار می گیرند .
وی افزود: در این سرشماری، اطلاعاتی نظیر میزان فعالیت واحد (فعال بودن، نیمه فعال بودن و تعطیل بودن)، اطلاعات مکانی و سایر اطلاعات این بخش در قالب بانک های اطلاعاتی جمع آوری می شود.
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد، با جمع آوری این اطلاعات و تشکیل لایه های اطلاعاتی و پیاده سازی لایه ها روی نقشه، زمینه راه اندازی ساترای تولیدی فراهم می آید.
نصیری زاده ادامه داد: در این طرح علاوه بر جمع آوری اطلاعات کارگاه های صنعتی، واحدهای کشاورزی نظیر: واحدهای تولید گلخانه ای، مرغداری، گاوداری، آبزی پروری، پرورش طیور و… نیز مورد بازدید قرار می گیرند.
وی یادآور شد: ساترا، سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش است که می تواند در حوزه های مختلف: اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمران و تولیدی فعال شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با فعال شدن این سامانه، امکان دسترسی به اطلاعات کامل واحدهای تولیدی که موقعیت مکانی دارند، فراهم می شود و با جمع بندی اطلاعات مربوطه می توان در جریان نحوه پراکندگی استقرار صنایع و میزان تولید و مصرف استان قرار گرفت .
وی اضافه کرد: علاوه بر این موارد در خصوص نحوه پهنه بندی های استان، توسعه متوازن شهرستان ها براساس قابلیت هایشان و همچنین استقرار صنایع جدید می توان تصمیم گیری کرد.
رئیس سازمان مدیدیت استان این اقدام اساسی را به منظور شناسایی توان تولید داخل استان و گرفتن سیاست های حمایتی از تولید به عنوان یکی از اقدامات در زمینه پیاده سازی اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..