مهمترین علت برق گرفتگی کولرهای آبی در یزد؟

no-thumbs

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : نبود سیم اتصال زمین (ارت) و فیوز مناسب ، استفاده از افراد غیرمتخصص و بکارگیری وسایل غیراستاندارد در کولرهای آبی ، خطرات برق گرفتگی در فصل گرما را افزایش می دهد.

به گزارش یزدی نیوزعلی اکبرزابلی با تاکید بر لزوم خرید کولرهای آبی استاندارد و با برچسب انرژی مناسب افزود: گردش دائمی جریان آب و اتصال مستقیم کولر با زمین و تماس استفاده کنندگان و تعمیرکاران با بدنه آن ، منجر به فوت تعداد زیادی از هموطنان ما شده است.
مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق یزد استفاده وسیع از کولرهای آبی دراستان یزد و توجه به نکات ایمنی در سرویس های سالیانه را حائز اهمیت برشمرد واظهار داشت : مناسب نبودن طراحی و جاسازی پمپ، عایق نبودن قطعات فلزی و نیز اتصال پوشال های خیس به بدنه، موجب انتقال برق به کولر شده و شرایط خطرناکی را پدید می آورد.
زابلی در بخش دیگری از سخنانش از متولیان امر ساخت وساز خواست تا موضوع نصب سیستم اتصال به زمین ساختمان ها را جدی گرفته و نقش خود را در کاهش عوامل برق گرفتگی به درستی ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه در هنگام سرویس کولرهای آبی باید برق کولر را قطع کرده و از افراد با تجربه و متخصص این کار استفاده کرد، یادآور شد: شهروندان یزدی در صورت لزوم و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مسائل مربوط به ایمنی می توانند با شماره تلفن ۳۶۲۳۹۳۰۰ تماس بگیرند.
در ارت ، سیم اتصال برق به زمین از برق ساختمان در درون یک چاه قرار می گیرد و در واقع وظیفه اصلی سیستم ارتینگ این است که هر جریان الکتریکی که وارد این سیستم شد را به طور کامل به زمین منتقل کند.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..