فناوری جدید لپ تاپ‌های لنوو

                                         فناوری جدید لپ تاپ‌های لنوو

سیستم خنک کننده بدون فن: نوعی سیستم خنک کننده رسانا مانند مدل Helix که سیستم خنک کننده‌اش فن ندارد. این سیستم به وسیله مایع مخصوص دمای لپ تاپ را پایین می‌آورد. همچنین استفاده از این تکنولوژی فضای کمی را اشغال می‌کند و سر و صدایی هم ندارد.

پردازنده‌های ۸ هسته‌ای و نسل دهم اینتل: در لپ تاپ‌های مختص گیمینگ و لپ تاپ‌های رده بالای لنوو بکار  می‌روند و سرعت بالایی نیز دارند.

حافظهSSD :  حافظه‌های پر سرعت و بی سر و صدا که مقاومت بالایی نیز دارند و در صورت کار با این لپ تاپ‌ها شما نیاز به مکث کردن و انتظار ندارید.

صفحه نمایش لمسی با قابلیت استفاده از قلم: لپ تاپ‌های سری X لنووبا صفحه نمایشی لمسی و قابلیت پشتیبانی از قلم تولید می‌شوند.

حسگر اثر انگشت، تینک شاتر و دوربین هیبریدی: این تکنولوژی‌ها برای امنیت محتویات لپ تاپ است.

لولای لیفت اند لاک: لولاها باعث تغییر وضعیت کیبورد و ثابت شدن آن در وضعیتی خاص می‌شوند. همچنین از مواد با کیفیتی ساخته شده‌اند و با طراحی خاص امکان تغییر شکل لپ تاپ را برای کاربر فراهم می‌کند.

خانواده لپ تاپ‌های لنوو

لپ تاپ لنوو سری T, X ,E ,S ,W ,L  از خانواده ThinkPad می‌باشند. لپ تاپ لنوو Twist, yoga و Helix هم از خانواده ThinkPad هستند. مدل‌های رایج لپ تاپ لنوو خانواده ThinkPad در ایران سری E,S,T,X هستند.

سریT: به عنوان لپ تاپ‌هایی بسیار قدرتمند، ماندگاری و دوام بسیار بالا با امکانات جانبی زیاد که قیمت بالایی نیز دارند.

سری X: قابل حمل، عمر باتری زیاد، نمایشگر کوچک معمولا ۱۱، ۱۲، ۱۴ اینچ

سری S: قابل حمل، سبک، کم مصرف، کم توان با پردازنده سری U اینتل برای دیدن فیلم و گوش دادن به موسیقی

سریE : Edge، مشتری پسند، با قیمت ارزان، مناسب برای کاربری عمومی

سری Z , U , Y از Idea pad

سری U  مخفف Ultrabook با پردازنده سری U کار می‌کنند و دو حافظه دارند: هارد HDD برای ذخیره اطلاعات مانند عکس و فیلم و بازی. حافظه SSD برای نصب ویندوز

سری Z: ظاهر زیبا، پردازنده و گرافیک به روز و قوی، با قیمت نسبتا مناسب.

سری Y: برای کارهای مالتی میدیا، ادیت صوت و تصویر، کارهای گرافیکی با کانفینگ بالا.

سری G, V ,B از Essential

سری B و V برای شرکت‌ها و تجارت‌های کوچک

سری G مناسب برای کارهای نیمه سنگین.

در توضیحات لپ تاپ لنوو با هر عددی که شروع می‌شود، آن عدد نشان دهنده اندازه نمایشگر آن است. برای مثال لپ تاپ لنوو Z5oo چون با ۵ شروع شده نشان دهنده نمایشگر ۱۵ اینچی است.

لپ تاپ‌های لنوو نیز مانند لپ تاپ‌های ایسوس با حرف و رقم نامگذاری می‌شوند. لپ تاپ‌های موجود در بازار معمولا با یک حرف و سه رقم نامگذاری می‌شوند و این سه رقم بیشتر ارقام ۴۰۰، ۵۰۰، ۴۸۰، ۵۸۰ هستند.

لپ تاپ‌های idea pad  و Essential با اعداد ۴۰۰، ۵۰۰، ۴۸۰، ۵۸۰ مدل‌های نسبتا جدید هستندو از پردازنده نسل سوم اینتل (ivy Bridge) برخوردارند مانند G580 پردازنده core i5 مدل ۳۲۳۰M.

لپ تاپ لنوو با اعداد ۴۱۰ و ۵۱۰ جدیدترین لپ تاپ‌های لنوو محسوب میشوند که از پردازنده نسل چهارم Haswell برخوردارند. مانند: Y510, Z510

برای خرید لپ تاپ از سری  y, G, Z, S,  لنوو باید توجه کرد که اعداد ۴۰۰، ۵۰۰، ۵۸۰، ۴۸۰، ۵۱۰، ۶۱۰ را دارا باشند.

لپ تاپ‌هایی که پردازنده و گرافیک AMD دارند برای وجه تمایز عدد ۵ را در نامگذاری اضافه تر پذیرفته‌اند برای مثال مدل G505: 5 دوم اشاره دارد به AMD.

پسوند S به معنی Slim می‌باشد که مختص پردازنده سری U است مانند لپ تاپ لنووThinkPad T440s.

لپ تاپ‌های قدیمی لنوو با عدد ۷۰ نامگذاری شده‌اند که از پردازنده نسل دوم اینتل برخوردارند مانندZ570| G570

عدد ۶۰ در لپ تاپ‌های لنوو نشان دهنده پردازنده نسل اول core i یا نسل پنتیوم  هستند که تنها برای رفع نیاز ضروری خوب هستند.Y560

لپ تاپ لنوو از خانواده ThinkPad  با اعداد ۲۰، ۳۰، ۴۰ نامگذاری می‌شوند. T440, E530

حرف اول نماینده خانواده لپ تاپ، رقم اول نشان دهنده اندازه نمایشگر است. ۴ یعنی ۱۴ اینچ، ۵ یعنی ۱۵ اینچ، ۲ یعنی ۱۲ اینچ. اما دو رقم آخر نشان دهنده نسل پردازنده اینتل است.

T440 چون با ۴۰ تمام شده نسل چهارم CPU اینتل (هزول)

E530 با ۳۰ تمام شده؛ نسل سوم اینتل (ivy Bridge)

E520 نسل دوم اینتل (سندی بریج)

در خانواده ThinkPad لپ تاپ‌هایی که با عدد ۳۱ یا ۴۱ کدگذاری می‌شوند جدیدتر از مدل‌های ۳۰ و ۴۰ هستند.

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Lenovo idea pad Gaming 3 RYZEN7   از جمله اقتصادی‌ترین نمونه لپ تاپ‌های گیمینگ لنوو است که ۸ گیگابایت ظرفیت حافظه رم آن می‌باشد؛ حافظه هیبریدی و کارت گرافیکش  GeForce 6TX 1650 Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی که تولید شرکت Nvidia می‌باشد. لپ تاپ گیمینگ لنوو ۱۵.۶ اینچی مدل Lenovo idea pad Gaming 3 i7/8G/1TB+256SSD/4G

و نمایشگر ۱۵ اینچی با فناوری IPS و دقت Full HD که نمایش تصاویر و بازی‌ها را فوق العاده جلوه می‌دهد.

همچنین از پردازنده جدید Ryzen برخوردار است که محصول شرکت AMD می‌باشد که عملکرد ویژه ای دارد. باتوجه به معماری موجود در تراشه‌های جدید Ryzen آن‌ها بسیار کم مصرف هستند و بدون اینکه کیفیت و کارایی را پایین بیاورند، امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

لپ تاپ مخصوص بازی می‌تواند برای انجام کارهای مهندسی، تدوین و کارهایی که به پردازش بالایی نیاز دارند نیز به کار‌آید و در واقع بازی، نهایت کاربری یک لپ تاپ است که این دست از لپ تاپ‌ها با طراحی ویژه و قدرتمندی بالا توانستند از پس این کارایی بالا برآیند.

                                         فناوری جدید لپ تاپ‌های لنوو

نمونه دیگری از لپ تاپ لنوو، لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Lenovo IdeaPad L340  است؛ با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی  Full HD که دارای پنل IPS است، رنگ‌ها و تصاویر را با حالتی بسیار طبیعی نمایش می‌دهد. استفاده از این پنل قدرتمند باعث شده تا نمایشگر این دستگاه زاویه دید گسترده‌ای داشته باشد. نمایش تصویر sRGB این صفحه نمایش نیز برای استفاده‌های حرفه‌ای نظیر کارهای گرافیکی، طراحی، مدل سازی و…  امکانات بالایی را برای طراحان و گرافیست‌ها فراهم می‌آورد.

Refresh rate مانیتور این لپ تاپ ۱۴۴ هرتز است که موجب می‌شود محتوای نمایش روی صفحه به سرعت رفرش شوند و تصاویر بدون کندی و تاخیر پخش شوند، برای کسانی که بازی‌های اکشن انتخاب آن‌هاست، گزینه مناسبی است.

CPU نسل دهم قدرتمند   Intel corei7 10750H با قدرت پردازش بالا کارکرد این لپ تاپ را افزایش داده‌ است. این سخت‌افزار با داشتن ۶ هسته، ۱۲ رشته پردازشی Thread و فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزی می‌تواند بازی‌های مختلف را پردازش کند. مقدار فرکانس این سی پی یو در حین انجام کارهای سنگین مثل رندینگ و مدل ‌سازی به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. همچنین ۱۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز سرعت این لپ تاپ را به شدت بالا برده‌است.

با کمک پورت خروجی HDMI این دستگاه می‌توان مانیتور دیگری را به GPU آن متصل کرد و دو مانیتوره ازآن استفاده کرد.

قیمت لپ تاپ لنوو: از میان تمامی شرکت‌های تولید لپ تاپ، برند لنوو توانسته محصولاتی باکیفیت و برازنده با قیمت بصرفه‌تر را به بازار عرضه کند.

در آخر برای بررسی و اطلاع از قیمت لپ تاپ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

 

 

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..