پیشنهاد رسمی به دکتر عارف برای مرکز پژوهش ها

به گزارش یزدی نیوزنماینده مردم تهران گفت:آرایش سیاسی مجلس دهم چیزی کاملا متفاوت با سه دوره قبل  شده واز مجموع ۲۹۰ کرسی مجلس دهم، ۱۲۱ کرسی به نامزدهای اصلاح طلبان و یا به تعبیری به لیست«امید»اختصاص یافته است.با این شرایط باید انتظار داشت اکثر کمیسیون های مهم مجلس در اختیار اصلاح طلبان قرار گیرد.

 
حجت الاسلام احمد مازنی در گفتگو با خبرنگار «سایت روزنو» با اشاره به آرایش احتمالی کمسیون های مجلس گفت:«مدتی پیش اولویت های دیگری برای ما مهم مطرح بود از جمله اینکه مرحله دوم انتخابات به نفع اصلاح طلبان خواهد شد یا نه. بعد نوبت به هیات رییسه مجلس رسید و خوشبختانه در نهایت هر دو مورد به نفع اصلاح طلبان شدو بحمدالله هیات رییسه خوبی شکل گرفت.
وی افزود:در حال حاضرعلاقمندی نمایندگان فراکسیون امید به حضور درکمیسیون های مختلف جمع آوری شده و در حال تحلیل و تحقیق قرار دارد و توصیه شده دوستان با دقت کمیسیون های خود را انتخاب کنند.
مازنی اضافه کرد:با روندی که شکل گرفته به نظر می رسد نهایتا تا اواخر ماه اخیر کمیسیون ها مشخص شود و به این ترتیب اکثر نمایندگان فراکسیون امید برای عضویت در کمیسیون های مهم شانس خواهند داشت.
مازنی در مورد تعداد کمیسیون هایی که احتمال دارد اصلاح طلبان در اختیار بگیرند نیز گفت:«این موضوع بصورت دقیق قابل پیش بینی نیست چون امکان دارد با یک رای یک کمیسیون در اختیار یک جناح قرار بگیرد و یا بلعکس ولی چیزی که نزدیک به واقعیت است اینکه نمایندگان فراکسیون امید می توانند مدیریت ۶ کمیسیون را در اختیار بگیرند.
نماینده تهران با اشاره به بحث مدیریت عارف در مرکز پژوهش های مجلس اظهار کرد: این موضوع همچنان در جریان است و دراین مورد موضوعی که اهمیت دارد این است که هنوزپیشنهادی رسمی به آقای عارف از سوی هیات رییسه داده نشده است.ولی اظهار تمایل نسبت به ریاست دکتر عارف در مرکز پژوهش ها در هیات رییسه مجلس وجود دارد و آنجا این موضوع مطرح شده است ولی ایشان فعلا این موضوع را نه رد کرده اند و نه قبول کرده اند.ولی دراین خصوص یک مصاحبه جالب از کاظم جلالی خواندم که ایشان بسیار از آمدن دکتر عارف به مرکز پژوهش ها استقبال کرده بودند.
عضو فراکسیون امید در خصوص برنامه فراکسیون برای حضور در کمیسیون شوراها و اصل ۹۰ خاطرنشان کرد:«آخرین خبری که در این مورد است اینکه در کمیسیون شوراها بحث آقای کواکبیان بسیار مطرح است بنا است این موضوع برسی و اعلام شود.برای کمیسیون اصل نود نیز باید بگویم این کمیسیون خواهان زیادی ندارد ولی ما در کل امیدواریم در این کمیسیون ها نیزنمایندگان فراکسیون امید حضور داشته باشند.»

بخش نظردهی بسته شده است..