امام جمعه بخش مرکزی یزد مطرح کرد؛

مردم یزد در انتظار اجرای مصوبات شورای امنیت ملی در حوزه آب

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مردم یزد از مسئولان بالادستی کشور برای اجرای مصوبات شورای امنیت ملی دارند و جز اجرای قانون و تعهدات، مطالبه دیگری ندارند.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه اگر بخواهیم فردگرایی که محصول لیبرالیسم و سرمایه‌داری است را مورد توجه قرار دهیم، می بینیم که آثار زیان‌بار بسیاری از جمله ترس، اوهام، ناامنی و آثار اجتماعی بسیار بد از جمله افول فرهنگ نوع دوستی، از بین رفتن عشق به جامعه و کشور و نابودی شفقت و مهربانی نسبت به یکدیگر که همه آنها ارزش تلقی می‌شوند، در جامعه ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از آثار بسیار بد این تفکر، گسست نسلی است و اینکه امروز در جامعه این گسست نسلی را مشاهده می‌کنیم بخشی از آن به دلیل همین ترویج فرهنگ فردگرایی است زیرا فردگرایی، ترویج ترجیح دادن آزادی‌ها بر عدالت اجتماعی و جامعه است و آثار اقتصادی و زیست محیطی زیادی نیز به واسطه این ویژگی و تفکر در جامعه به وجود می‌آید.

مدرسی با اشاره به اینکه امام حسن عسگری (ع)، انسان را از فردگرایی برحذر می‌دارند، افزود: فردگرایی در اسلام و روحانیت نیست؛ نماز فردی از جماعت ارزش کمتری دارد و حج هم باید به صورت جماعت برگزار شود و در یک کلام می توان گفت اگر فردگرایی غربی و افراطی را در جامعه هویت دهیم، به طور قطع دچار بحران هویت فردی و اجتماعی می‌شویم.

واگذاری مسکن به زنان و مردان مجرد باید با تدابیر ویژه انجام شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: به همین دلیل واگذاری مسکن اکنون باید با تدابیر خاصی صورت گیرد؛ ما مخالف واگذاری مسکن به زنان بالای ۳۵ سال و مردان بالای ۴۵ سال نیستیم ولی این موضوع باید با تدابیر بسیار خاصی صورت گیرد و برنامه ریزی دقیقی نسبت به آن داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله آب، از مسئولان استان و مواضع هم‌گون آنها تقدیر کرد و گفت: در این جریان تمام کسانی که دست اندرکار هستند باید منطقی، عاقلانه و رئوفانه برخورد کنند زیرا با زدن، شکستن و بستن کار حل نمی شود و تنها آب به آسیاب دشمن می ریزد.

مدرسی تصریح کرد: مردم یزد گرچه چشم به آسمان برای نزول باران دارند ولی انتظاری هم از مسئولان بالادستی کشور برای اجرای مصوبات شورای امنیت ملی دارند؛ مردم یزد جز اجرای قانون و تعهدات مطالبه دیگری ندارند.

یزد در معرض هلاکت از تشنگی

وی ادامه داد: امروز بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستا در استان یزد با تانکر آبرسانی می شود و این نشان از تشنگی و در آستانه هلاکت قرار گرفتن استان دارالعباده یزد است.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تقویت پارک‌های علم و فناوری و راه اندازی کانون‌های رشد برای تقویت و مهارت افزایی دانش آموزان و دانشجویان و فن آموزان، عنوان کرد: به هر حال این مراکز رشد که متاسفانه به سردی و تعطیلی گرایش پیدا کرده، اگر راه بیفتد استان دیگر با مشارکت دانش آموزان و دانش پژوهان تحرک پیدا می کند.

وی همچنین در مورد واکسیناسیون مرحله سوم کرونا بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید نیازسنجی انجام دهند و ببینند چه کسانی به دوز و مرحله سوم نیاز دارند و اگر این دستگاه‌های نیاز سنجی وجود نداشته باشد، چه بسا آنتی بادی‌ها در بدن تورم پیدا کند و مشکلات دیگری داشته باشد.

انتقاد از هجمه به دولت نوپا از سوی خارج نشینان و نادان‌های داخلی

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هجمه به دولت، مردمی و قوی است و در حالی که تنها نزدیک به ۱۰۰ روز از عمر این دولت می گذرد از طرف افراد عنود و در حقیقت خارجی نشین، این هجمه ها به این طرف آب سرایت پیدا می کند و البته برخی افراد نادان به این تهاجم‌ها دامن می‌زنند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: هدف آنها یا دستاورد این تخریب، ناکارآمدی نظام اسلامی، فشار برای تسلیم شدن در مقابل غرب به عنوان برقراری مذاکره، یاس و ناامیدی از اسلام و بعد سیاسی اسلام و در نهایت از هم پاشیدگی نظام سیاسی، تمامیت ارضی و نظام اسلامی است.

وی افزود: امروز هر کلیپ و هر تصویر مخربی که توسط هر یک از ما برای دیگری ارسال شود و جابجا شود به معنای موافقت با آن است و این به لحاظ پروتکل های فضای مجازی چنین تلقی می شود و باید جزو آمار طرفداران آن تلقی شود به همین دلیل باید توجه داشته باشیم هر کلیپی را برای دیگران ارسال نکنیم.

مدرسی تاکید کرد: مسئولان استانی هم تمام تلاش خود را انجام می دهند و همه کشور باید در مسیر جلوگیری از تورم و گرانی بیشتر تلاش کنند زیرا می‌دانیم کنترل گرانی امکان پذیر است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..