دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد:

مطالبه اصلی جنبش دانشجویی از استاندار یزد صراحت و شفافیت است

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد گفت: مطالبه جنبش دانشجویی از استاندار یزد این است که به عنوان نماینده رئیس جمهور در استان، با مردم صریح و شفاف باشد.

به گزارش یزدی نیوز، محمد طه رحمتی در دیدار اعضای تشکل‌های دانشجویی استان با استاندار یزد با اشاره به تغییر و تحولات در سطح سه قوه اظهار داشت: جنبش دانشجویی به عنوان اصیل‌ترین نهاد مطالبه گر، سخت‌تر و استوارتر از دولت و دوره‌های قبل به دنبال یافتن مشکل، ریشه یابی، پیدا کردن راه برون رفت و در مرحله آخر مطالبه عادلانه و به دور از غرض ورزی قدم خواهد گذاشت تا همگام با دولتی مردمی راه را برای تشکیل هرچه سریع‌تر تمدن اسلامی هموارتر کند.

وی ادامه داد: دانشجویان به عنوان موذن جامعه در راه تحقق این وعده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند و از هیچ کم کاری و رخوتی چشم پوشی نخواهند کرد.

رحمتی با تشریح دغدغه دانشجویان گفت: مهمترین موضوعی که آینده جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده، موضوع بیکاری و عدم وجود آینده‌ای روشن پس از سپری شدن سالهای تحصیلی است. طبق بند ۲۴ وظایف استانداری فراهم آوردن زمینه‌های عدالت اجتماعی و فقرزدایی یکی از وظایف اصلی استاندار است.

وی ادامه داد: آمارهای رسمی کشور نشان می‌دهد نرخ بیکاری استان یزد از ۶.۵ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۱۲.۸ درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد یادآور شد: در واقع پدیده مخرب بیکاری در استان یزد در حال حاضر یک وضعیت چند سطحی پیدا کرده است به عبارت دیگر در سال‌های اخیر نرخ بیکاری در ابعاد جنسیت، تحصیلات و تقسیمات استانی دارای عدم توازن شدید است که چالشی اساسی برای استان محسوب می‌شود.

وی از استاندار یزد خواست: افکار عمومی را از برنامه خود برای کم کردن درصد نرخ بیکاری آگاه شوند.

سئوالات نماینده دانشجویان از استاندار در مورد بافت تاریخی

رحمتی تصریح کرد: نکته‌ای مهم که در درجه بالابی از اهمیت قرار دارد اما همیشه به آن به چشم موارد کم اهمیت نگاه شده موضوع علم و فرهنگ است. اکنون چهارسالی است که یزد به ثبت جهانی در یونسکو رسیده و از آن به عنوان شهر جهانی یاد می‌شود. اقدامات و برنامه‌های شما برای نشان دادن یزد به عنوان شهری که از آن به عنوان شهر قنات و قنوت و قناعت یاد می‌شود و دارالعلم و دارالعباده نامیده می‌شود، چیست؟ موضع و برنامه شما در جهت حل مشکل به هم خوردگی ترکیب جمعیتی و به تبع آن تغییر فرهنگ بومی استان چیست؟ در مورد جبران عقب ماندگی‌های علمی ناشی از ویروس کرونا چه اقداماتی را مد نظر دارید؟

وی اعلام کرد: موضوع مهمی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده موضوع خط لوله آب استان یزد است. هرساله شاهد این هستیم برخی کشاورزان استان اصفهان به خط لوله‌های استان یزد تعرض کرده و هم به بیت المال خسارت زده و هم زندگی هم وطنان یزدی را تحت الشعاع قرار می‌دهند. چه اقداماتی برای افزایش سطح امنیت خط لوله در نظر دارید؟ آیا در مورد انتقال آب خلیج فارس است که سال‌های متمادی است روی زمین مانده و در آن مجموعاً ۵۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرینی که از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران منتقل می‌شود، برنامه‌ای دارید؟

لزوم شفافیت در انعقاد قراردادها

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شفافیت یکی از قول‌هایی بود که آقای رئیسی به مردم در روزهای آغازین ریاست جمهوری داد. جنبش دانشجویی از شما انتظار دارد به عنوان نماینده مستقیم رئیس جمهور چراغ اول را روشن کرده و مواردی که مورد بحث است را شفاف به مردم و دانشجویان اعلام کنید و شفافیت در قراردادهای منعقد شده، شفافیت در امور مالی و جاری استانداری، در فیش حقوقی خود و دیگر کارکنان از موارد مهمی است که علاوه بر جنبش دانشجویی مورد مطالبه مردم نیز به شمار می‌رود.

رحمتی اظهار داشت: مطالبه جنبش دانشجویی این است که با مردم صریح و شفاف باشید و در موارد کلی و جزئی مردم را محرم خود بدانید، مشکلات را با آنها در میان بگذارید و از آنان کمک بگیرید.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد با تاکید بر ضرورت انجام کار رسانه‌ای گفت: ضرورت کار رسانه بر کسی پوشیده نیست اما باید مواظب باشیم کار رسانه‌ای ما نمایشی نباشد و پس از رسید ن به نتیجه کار باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..