سهمیه بلیط راه آهن یزدیها کجا می‌رود؟

ایب رییس دفاتر خدمات مسافرتی یزد در انتقاد صریح به وضعیت پیش فروش بلیط‌های راه آهن یزد گفت: سهمیه‌ای که در پیش فروش بلیط‌ها به استان یزد اختصاص داده شده بسیار کاهش یافته به طوری که در این خصوص ضمن پیگیری‌های متعدد، نتوانستیم سهمیه یزد را به میزان قابل قبول ارتقا دهیم.

«محمد مهدی رجایی‌فرد» ضمن بیان این که در خصوص پیش فروش بلیط قطارهای دفاتر به شدت دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: سهمیه‌ای که در پیش فروش بلیط‌ها به استان یزد اختصاص داده شده بسیار کاهش یافته به طوری که در این خصوص ضمن پیگیری‌های متعدد، نتوانستیم سهمیه یزد را به میزان قابل قبول ارتقا دهیم و مسئولین امر هیچ همراهی نمی‌کنند سهمیه یزد نسبت به تمام استان‌های همجوار بسیار کم است و هیچ تلاشی برای افزایش آن از سوی مسئولان امر دیده نمی‌شود.

وی با بیان این که شکایات خود را به راه آهن بردیم، گفت: با این وجود، قرار شد که جدا مسیله را پیگیری کنند ولی در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رجایی‌فرد با بیان این که سهمیه مربوط به استان یزد کم است، گفت: به طور مصداق، قطار مشهد ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد که باید ۱۵۰ صندلی حداقل در پیش فروش در اختیار یزد باشد اما این سهمیه در زمان باز شدن پیش فروش، حدود ۷۰ صندلی شده است پس مابقی سهمیه مردم یزد کجا میرود؟

وی خاطرنشان کرد: ازطرفی به دنبال کاهش سهمیه یزد، در زمان پیش فروش، سیستم خرید برای دفاتر مسافرتی قطع می‌شود در حالی که سیستم‌های آنلاین همان شرکتها قابل استفاده هستند.

وی با گلایه از این که بعضا سهمیه موجود توسط شرکت راه آهن دراختیار برخی از گروه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: این وضعیت منجر می‎شود که دفاتر از جواب دادن به مسافران عاجز مانده و متضرر شوند.

وی با بیان این که یزد با وجود قرارگیری در مرکز کشورو شاهراه ایران در برخی از مسیرها قطار هر روزه ندارد، گفت: این وضعیت برای حمل و نقل راه آهن یزد تاسف بار است چرا که امروز ما به عنوان شهر جهانی باید وضعیت بهتری داشته باشیم نه اینکه در همه مسیرهای اصلی ما یک سهمیه واگن داشته باشیم.

وی افزود: قبلا در همه مسیرها قطار یزد به تمام مقاصد وجود داشت اما الان فقط سهمیه شناور موجود است.

رجایی فر تصریح کرد: امیدواریم مسئولین امر چاره ای بیندیشند و به فکر راحتی و آسایش مردم باشند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..