طرح تعالی جمعیت و خانواده در انتظار ابلاغ

امام جمعه میبد: در طرح تعالی جمعیت و خانواده برای فرزند دوم و سوم تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه شورای فرهنگ عمومی میبد از نهایی شدن طرح تعالی جمعیت و خانواده خبر داد و گفت: این طرح تا چند روز آینده برای اجرا در سراسر کشور ابلاغ می‌شود و بر این اساس برای ازدواج و همچنین فرزند دوم و سوم تسهیلاتی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: از فرماندار میبد تقاضا داریم کارگروهی را در این راستا تشکیل داده و برای استفاده از این امتیازات و عملی شدن آن در شهرستان تلاش کند.

مدیر حوزه‌های علمیه ساماندهی تمثال شهدا در سطح شهر را ضروری خواند و تصریح کرد: شهرداری موظف است مصوبات حوزه شهدا به ویژه اختصاص قطعه ایثارگران و والدان شهدا، نصب تمثال شهدا بر سردر خانه هایشان، بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از ظرفیت شهید ذوالفقاری به عنوان خردسالترین شهید دفاع مقدس در میبد را ظرف یک ماه اجرا کنند.

اعرافی در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کرونا بر فرهنگ، علم و فناوری و کتاب و کتابخوانی تاثیر گذاشت، بنابراین باید در این زمینه هم سرمایه گذاری کرد چرا که گاهی یک کتاب می‌تواند زندگی شخص را تغییر دهد.

وی با اشاره به تاثیر کرونا بر مباحث روانی و ایجاد ناهنجاری روانشناختی ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید در راستای افزایش ضریب کتابخوانی تلاش کنند. آموزش و پرورش میبد هم کتاب‌های مورد نظر دانش آموزان را در کتابخانه مرکزی فراهم سازد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش بینی سه یا چهار نقطه اصلی شهر میبد برای ساخت قبرستان طی ۳۰ سال آینده از اهمیت برخوردار است.

در پایان این جلسه از کتاب «بفروئیه در گذر زمان» رونمایی شد

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..