میزان پایین سواد سلامت در استان یزد

عضو شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان: حضور دانش آموزان در مدارس می‌تواند آمادگی آنان را برای ویروس‌های پس از کرونا افزایش دهد.

به گزارش یزدی نیوز مظلومی درباره بحث بازگشایی مدارس گفت: ما باید شرایط را پذیرفته و اگر قرار باشد دانش آموزان در مدرسه حضور یابند، مزایای فراوانی دارد.

وی با اشاره به تزریق ۶۱ درصدی دو دُز در استان تصریح کرد: بازگشایی مدارس سبب می‌شود که تمکین جامعه نسبت به واکسن افزایش یابد و هم اکنون شرایط مساعدی برای حضور دانش آموزان در مدرسه فراهم شده است.

عضو شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دانش آموزان باید برای زندگی در جامعه آینده آماده شوند و حضور آنان در مدارس می‌تواند آمادگی آنان را برای ویروس‌های پس از کرونا افزایش دهد.

مظلومی ادامه داد: حضور همیشگی دانش آموزان در خانه سبب فراهم شدن اوقات فراغت زیادی می‌شود که اگر برای این مساله برنامه ریزی نداشته باشیم، مشکلاتی نظیر چاقی به وجود می‌آید.

وی اظهار داشت: سواد سلامت جامعه باید ارتقا یابد چرا که تحقیقات نشان می‌دهد سواد سلامت ما در استان بالا نیست و باید تلاش کنیم این سواد ارتقا پیدا کند.

مظلومی گفت: حضور دانش آموزان در مدرسه و یادگیری سواد سلامت و درگیر شدن با مسائل مرتبط با پیشگیری بیماری می‌تواند آنان را به سفیران واقعی سلامت برای خانواده‌ها مبدل سازد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..