زوج یزدی، قربانی ۲۵۰ میلیونی رمالی

رئیس پلیس فتا استان یزد: یک رمال با فریب زوج یزدی توانست مبلغ ۲۵۰ میلیون تومانی از آنان کلاهبرداری کند.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان یزدی و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: پس از اخذا اظهارات شاکی معلوم شد که نامبرده عضو کانال تلگرامی شده که در آن کانال مطالب و تبلیغات در خصوص طلسم و جادو و شفا بارگذاری و مدیر کانال با دادن وعده‌های پوچ شفای بیمار و پولدار کردن، شاکی را فریب داده و شاکی طی ۱۴ فقره مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به حساب کلاهبردار واریز کرده است.

 

ابوطالبی تصریح کرد: شناسایی کلاهبردار در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از هماهنگی با مراجع محترم قضایی، متهم در یک استان دیگر شناسایی و با همکاری و عملیات مشترک پلیس فتا استان مربوطه، دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

 

رئیس پلیس فتا اظهار داشت: با توجه به این‌که کانال تلگرامی مورد نظر دارای تعداد زیادی عضو است، احتمال این‌که کلاهبردار از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری کرده باشد، وجود دارد.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مواجه شدن با چنین کانال ها، گروه‌ها و یا صفحات اینستاگرامی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir&nbsp قسمت ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس گزارش کرده و اگر خود قربانی چنین تبلیغاتی شده‌اند، حتماً اقدام به طرح شکایت کنند تا از قربانی شدن دیگر شهروندان جلوگیری شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..