بارش‌های اخیر در یزد بی سابقه بوده است

مدیر کل هواشناسی استان یزد: میانگین بارش استان یزد از ابتدای مهر تا ١٨ آبان، ١۶ میلیمتر بود.

به گزارش یزدی نیوز، برهانی در خصوص بارندگی‌های اخیر در استان یزد گفت: طی روز‌های ١٣ تا ١٧ آبان سال جاری، شاهد بارش‌های بسیار خوبی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه این حجم از بارندگی در ماه آبان در استان بی سابقه بوده است افزود: میانگین بارش استان از ابتدای مهر تا ١٨ آبان، ١۶ میلیمتر بود این در حالی است که میانگین بلندمدت استان در همین بازه زمانی تنها ٣ میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین مقادیر بارش از سامانه بارشی اخیر به ترتیب از شهرستان‌های اشکذر به میزان ٣٧.٧، تفت ٣۵.۴، میبد ٣٠.٢ و مهریز ٢٧.٧ میلیمتر گزارش شد.

مدیر کل هواشناسی استان یزد بیان کرد: طی این مدت در شهرستان اشکذر، ۴٣ درصد و در شهرستان‌های یزد و مهریز به ترتیب ٣٧ و ٣۴ درصد از بارش یک سال آبی کامل تامین شده است، همچنین در مجموع ١٧ درصد از بارش یک سال آبی کامل استان تامین شده است در حالیکه طبق آمار بلندمدت این عدد ٣ درصد می‌باشد.

برهانی افزود: متاسفانه بارش‌ها از پراکندگی مکانی مناسب و یکنواختی در سطح استان برخوردار نبود به گونه‌ای که در این مدت در شهرستان‌های بهاباد و اردکان با ثبت ۶.٨ و ٧.٨ میلیمتر بارش، تنها ۶ و ٩ درصد و پس از آن در شهرستان‌های خاتم و بهاباد ده درصد از بارش یک سال آبی کامل محقق شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..