رئیس جهاد کشاورزی استان یزد:

زیرساخت‌های پرورش شتر در ۱۱ شهرستان استان یزد فراهم می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد از ایجاد زیرساخت‌های پرورش شتر در ۱۱ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سید ابوالفضل وکیلی در مراسم اختتامیه رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی حوزه شتر در بافق با بیان اینکه یزد ظرفیت پرورش شتر را دارد و به لحاظ شرایط آب و هوایی، پرورش آن مقرون به صرفه است، اظهار داشت: زیرساخت‌های پرورش شتر در ۱۱ شهرستان استان یزد فراهم می شود.

وی، سهم تولیدات شتر در ایران را سالانه ۴۴۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در ایران و استان یزد به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی، ظرفیت بیشتری وجود دارد و می توان سهم بسیار بیشتری از این بازار به دست آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی حوزه شتر یادآور شد: ۲۷ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در بافق ارسال شد.

وکیلی، ایجاد فرصت جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و صاحبان ایده، حمایت از ایده های برتر و بسترسازی توسعه اکولوژیک پرورش شتر را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: از مجموع ۲۷ ایده رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۵ اثر در مرحله نخست از سوی هیات داوران پذیرفته شد.

وی عنوان کرد: این ایده ها در محورهای کسب و کارهای نوپا در پرورش شتر، محصول و فرآورده های شتر، مدیریت پرورش، تغذیه، اصلاح نژاد و بیماری‌های شتر، سامانه های مرتعی و توسعه اکولوژیک، محصول فناوری شتر همچنین در زمینه گردشگری، منابع طبیعی و آبخیزداری گردآوری شده است.

وکیلی ادامه داد: سه ایده برگزیده به این رویداد مورد تجلیل قرار گرفت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..