مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

بیانیه گام دوم نقشه راه تشکل‌های دانشجویی

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد، بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه تشکل‌های دانشجویی دانست و گفت: دانشجویان در این مسیر مصمم هستند.

به گزارش یزدی نیوز علی پورمیرزایی،در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان خواهر بسیجی که در دانشگاه میبد برگزار شد، اظهار داشت: بروز کرونا موجب آسیب بسیار جدی به کشور شد و جنبش‌های دانشجویی نیز به دلیل تعطیلی دانشگاه ها از این آسیب ها مصون نماندند.

وی با برشمردن مزایای کار تشکیلاتی عنوان کرد: محور هر تشکیلاتی، نیروی انسانی است بنابراین باید برای ارتقای دانشجویان درون تشکیلات در همه ابعاد برنامه ریزی کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد ادامه داد: این فعالیت‌ها نباید محدود به فضای مجازی باشد، زیرا پاسخگوی نیاز تشکیلات نیست و نمی توان عرصه مورد نیاز رشد نیروها رو به خوبی در این فضا فراهم کرد.

بسیج دانشجویی مهمترین نهاد برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی

پورمیرزایی با تشریح بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم پنج مرحله را برای تحقق تمدن اسلامی ترسیم کرده اند، که ما اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم. تحقق این گام نیز نیازمند تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است و بسیج دانشجویی یکی از مهمترین نهادهایی است که می‌تواند در تحقق این هدف منشأ اثر باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایلی که امام خمینی (ره) مدت اندکی بعد از اتمام جنگ دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را دادند، همین نیاز انقلاب به نیروی انسانی کارآمد و متخصص برای پیشبرد اهداف انقلاب بود. امام (ره) احساس می‌کردند انقلاب با پیروزی در جنگ تحمیلی یک پله بالاتر آمده و تمام ابرقدرت‌ها فهمیدند که دیگر نمی‌توانند با جنگ سخت به این انقلاب آسیب برساند بنابراین به دنبال مباحث گفتمانی و فرهنگی خواهند رفت بر این اساس با ایشان با فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه به مقابله با توطئه های جدید و همچنین پاسخ به نیازمندی های جدید پرداختند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد اظهار داشت: بسیج طلاب و دانشجویان تنها قشری از بسیج هستند که به دستور مستقیم امام خمینی (ره) تشکیل شدند و این امر نشان دهنده اهمیت وظایف این دو قشر است.

پورمیرزایی در بخش دیگری از سخنان خود هدف غرب از ایجاد دانشگاه ها را تربیت نیرو برای اداره جهان با استانداردهای غربی دانست و گفت: رهبر حکیم انقلاب با تشکیل بسیج دانشجویی می خواستند دانشگاه مدنظر غرب را به ضد آن تبدیل کنند و رهبرانی تربیت شوند که به جهانی سازی اسلام و به بیان دیگر به شکل گیری تمدن نوین اسلامی اقدام کنند.

فسادستیزی و اقتصاد اسلامی باید به دغدغه تشکل‌های دانشجویی تبدیل شد

مسئول بسیج دانشجویی یزد تاکید کرد: ما به عنوان اعضای بسیج دانشجویی باید این نقشه و راهبرد امام (ره) را دنبال کنیم.

پورمیرزایی اظهار داشت: بسیج دانشجویی به دنبال تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی است و این هدف علاوه بر دوره و کلاس نیازمند فعالیت های اجرایی و تشکیلاتی است.

وی با اشاره به نقش خواهران در این عرصه تاکید کرد: نقش بانوان در تحقق و ادامه مسیر انقلاب انکار ناپذیر است و به طور قطع تحقق تمدن اسلامی نیز نیازمند حضور فعال بانوان است. باید شما به عنوان فعالان این عرصه بررسی کنید که چگونه می‌توانیم در این حوزه‌ها نقش‌آفرینی داشته باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: اولویت ما در بسیج دانشجویی کادرسازی است یعنی باید افرادی تربیت شوند که بتوانند باری را از دوش مردم و نظام بر دارند بر این اساس معتقدم مهمترین هنر فرماندهان بسیج ایجاد عرصه برای ظهور و بروز استعداد های نیروهایشان و نقش آفرینی جهت حل مسائل جامعه است.

۷ قله ای که باید به دست دانشجویان فتح شود

وی اضافه کرد: باید سطح دغدغه‌های ما از مسائل فردی به مسائل جهان اسلام برسد یعنی نه تنها باید مشکلات و مسائل پیرامون خود را حل کنیم بلکه باید دغدغه ما رفع نیازهای تمام جهان اسلام باشد یعنی اقتصاد اسلامی، شهرسازی اسلامی، فسادستیزی و نظایر آن باید به دغدغه ما تبدیل شود.

پورمیرزایی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم هفت هدف را فراروی ما ترسیم می‌کنند که به تعبیر بنده اینها هفت قله هستند که هنوز فتح نشده اند. باید برای فتح این قله ها یعنی سبک زندگی، عزت ملی، استقلال، عدالت، اقتصاد، معنویت، علم و پژوهش نیرو تربیت کنیم و خودمان را برای فتح این قله ها مهیا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در عمل به وظایف خود و تحقق فرامین امام راحل و رهبر انقلاب در دانشگاه ها موفق بوده و زمینه ساز بروز و تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..