کاهش ۵۳ درصدی مصرف روشنایی دریزد

با جایگزینی لامپ های ال ای دی در محیط اداری، علاوه بر کاهش مصرف برق، طول عمر لامپ ها و میزان یکنواختی نور افزایش یافت.

به گزارش یزدی نیوز،مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، به تعویض ۴۰۰ عدد لامپ کم مصرف بیست و سه وات آویز و جایگزین کردن آن با لامپ فوق کم مصرف ۹ وات اشاره کرد و گفت: به صورت سالیانه با تعویض این نوع لامپ بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۵۲ کیلووات ساعت در سال صرفه جویی انرژی خواهیم داشت. 

میرشمس، صرفه جویی افزون بر ۴۹ هزار کیلووات ساعت انرژی برق در سال را ارمغان جایگزینی ۹۵۰ عدد لامپ ال ای دی ۱۸ وات به جای لامپ نوع FPL با توان مصرفی ۳۶ وات دانست و گفت: اختصاص هزینه برای تبدیل لامپ های بخش اداری به ال ای دی به دلیل برخورداری از مزیت های فراوان، برتری اقتصادی دارد. 
وی، تعویض هشتاد عدد مهتابی پنجاه وات، با صرفه جویی ۷۳۰۰ کیلووات ساعت در سال را از دیگر اقدامات دفتر مدیریت مصرف برای کاهش انرژی برق در حوزه روشنایی عنوان کرد و متذکر شد: استفاده از لامپ های ال ای دی به دلیل برخورداری از راندمان بالا به مثابه ساخت یک نیروگاه مجازی و اقدام و عمل موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود. 
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: بهره گیری از لامپ های ال ای دی به دلیل وضوح بالای اشیاء، عمر بالا، مصرف کم و بی ضرر بودن نور آن، برای محیط های اداری و منازل توصیه می شود./م۰

باشگاه خبرنگاران جوان

بخش نظردهی بسته شده است..