توسعه مخابرات با عادلانه سازی تعرفه‌ها

مدیر مخابرات منطقه یزد: با توجه به نیاز ضروری جامعه به ارتباطات مخابراتی خصوصا در شرایط فعلی جامعه، اکثر قریب به اتفاق فعالیت‌ها به صنعت مخابرات متکی شده است.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا زارع گفت: متاسفانه طی ۱۷ سال گذشته، تعرفه تلفن ثابت در ایران تغییری نکرده است، حال آنکه هزینه‌های ایجاد و نگهداری این نوع خدمات به شدت افزایش یافته و بیش از ۱۰ برابر شده است.

وی هزینه ایجاد یک انشعاب تلفن ثابت را بین ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان و حق اشتراک پرداختی توسط متقاضی را ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: اکنون میانگین هزینه نگهداری هر یک خط تلفن ماهیانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و میانگین درآمد یک خط ثابت ماهیانه پنج هزار تومان است و این دو با هم هیچ انطباق و تناسبی ندارد.

مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه حجم ارتباط با خطوط تلفن ثابت، بسیار کاهش و تعداد مطالبات وصول نشده و خطوط غیرفعال افزایش یافته است، گفت: ثابت ماندن تعرفه تلفن ثابت در بخش هزینه اشتراک و مکالمه، منجر به کاهش توان مالی شرکت مخابرات و در نتیجه تحت تاثیر قرار گرفتن روند توسعه خدمات و کم توان شدن شرکت‌های تولیدی تجهیزات مخابراتی شده است.

زارع با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری و عمرانی شرکت نسبت به سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته، اما درآمد‌ها ثابت مانده است، توجه سیاستگذاران و تصمیم سازان کشور به بسترسازی عدالت در تعرفه‌های تلفن ثابت را خواستار شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..