اجرای ۱۶۳ طرح روستایی در میبد

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد: برای اجرای ۱۶۳ طرح روستایی در این شهرستان ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوز سید احمد علائی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۱۶۳ طرح روستایی در زمینه‌های کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعتی و خدماتی انجام و ۵۶۶ مجوز مشاغل خانگی در زمینه زیلوبافی، قنادی، بوم گردی، کاربافی و سیار صنایع دستی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت میبد بیمه کار و کارگری هستند، افزود: ۲۲ هزار و ۱۲۱ نفر از میبدی‌ها تحت پوشش بیمه اجباری و ۳۸ هزار و ۴۳۸ نفر تحت تکفل هستند و حدود ۲۲۷ نفر از این تعداد درحال حاضر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد تصریح کرد: از اول سال تاکنون ۳۳۷ مورد بازرسی ادواری و ۱۸ مورد حادثه و بیش از ۴۰۰ مورد بررسی درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور داشتیم که ۲۴۷ مورد در کمیته بدوی رسیدگی و رای صادر شده است.

علایی اظهار داشت: شهرستان میبد بیشترین تعداد تعاونی‌های برتر استان را به خود اختصاص داده است، به طوری که از بین ۱۵ تعاونی برتر استان، چهار تعاونی برتر از شهرستان میبد بودند و شرکت تعاونی دهیاری‌های میبد هم به عنوان تعاونی برتر ملی شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد کمترین میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری را دارد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..