اسکیمر کارت بانکی در پوشش فروشنده سیار

رئیس پلیس فتای یزد: کلاهبرداران سایبری در پوشش فروشندگی سیار و دست فروشی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

به گزارش یثزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در این شگرد کلاهبردارانه ، مجرمان سایبری در قالب فروشندگی سیار در کنار خیابان‌ها و جاده‌های بین شهری بساط کرده و تحت عنوان فروش میوه، خشکبار و… زیر قیمت بازار همزمان با فروش کالا اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان می‌کنند.

وی با اشاره به دادن کارت و رمز به فروشنده افزود: مجرمان از این موضوع سوءاستفاده کرده و پس از دریافت کارت بانکی دور از چشم مالک، کارت را در یک دستگاه اسکیمر قرار می دهند و از اطلاعات آن کپی تهیه کرده و سپس با داشتن اطلاعات کارت بانکی و دانستن رمز آن در یک فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کنند.

 

ابوطالبی ادامه داد: اسکیمر دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعات موجود در نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی استفاده می‌شود و فرد مجرم در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزاری خاص در کارت‌های بانکی خام کپی رایت کرده و می‌تواند با داشتن رمز کارت بانکی از حساب قربانی برداشت وجه داشته باشد.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: شهروندان در هنگام خرید خصوصا از دستفروشان و فروشندگان سیار از دادن کارت بانکی و اعلام رمز خود به فروشنده خودداری و حتما رمز و میزان وجه پرداختی را شخصا در دستگاه کارت‌خوان وارد کنند. همچنین نسبت به فعال کردن سرویس پیامک بانکی اقدام کرده تا در صورت برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به موقع مطلع شوند.

وی ادامه داد: شهروندان گرامی در صورتی که در هر ساعت شبانه روز متوجه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود شدند، با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته تا اقدامات اولیه انجام و راهنمایی‌های لازم را از کارشناسان پلیس فتا دریافت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..