پر شدن خلاء تربیتی با اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان

استاندار یزد با حضور در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان، پای درددل دانش آموزان نشست.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در این نشست گفت: بخشی از خلاء‌های رکن تربیت در مجموعه آموزش و پرورش با فعالیت مجموعه‌هایی نظیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی در کنار معاونان مدارس پر می‌شود، زیرا این مجموعه‌ها دارای نگاه تربیتی صحیح، پشتوانه‌های عمیق فکری و روحیه جهادی هستند که می‌تواند خروجی خوبی را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به رشد و بالندگی و نگاه فنی و دقیق دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی به مسائل و حوزه‌های مختلف افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت، نشست ها، هیئت ها، اجرای طرح همکلاسی آسمانی، برپایی اردو‌های تابستانه و …، زمینه ساز ایجاد بنیه قوی فکری در این دانش آموزان بوده و به عقیده من اهمیت ایجاد این نگاه و هندسه تفکری بیشتر از بحث آموزش است.

استاندار یزد ادامه داد: زمانی می‌توان گفت آموزش و پرورش ما بالنده شده که ضمن پیگیری دقیق مباحث آموزشی، به دانش آموزان بینش و نگاه تحلیل محور بدهد.

فاطمی با بیان اینکه هزینه در مجموعه‌ای نظیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نوعی سرمایه گذاری است، برای حمایت و پشتیبانی از این مجموعه جهت حفظ و تقویت اقدامات و فعالیت‌های خود در استان اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار داشت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۵۰ درصد اهداف آموزشی و ۲۰ درصد اهداف تربیتی محقق نشده اند که لازم است طرح‌ها و راهکار‌های عملیاتی برای جبران آسیب‌های کرونا به این حوزه تدوین شود.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت تحصیل، تهذیب و ورزش در بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: علاوه بر آسیب‌های وارده به بخش آموزش و تربیت دانش آموزان از سوی کرونا، جنب و جوش دانش آموزان نیز به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته که باید برای جبران این مسائل، از نظرات و ایده‌های مجموعه‌هایی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی نیز استفاده شود.

فاطمی همچنین از حضور نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان در شورای فرهنگ عمومی و آموزش پرورش استان برای مشارکت آن‌ها در فضای تصمیم گیری و تصمیم سازی استان خبر داد.

حسین میرشریف مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان نیز در این نشست، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد و گفت: اتحادیه آمادگی دارد تا در همه زمینه‌ها کمک کار دانش آموزان، مردم و مسئولان باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..