۳۵ درصد دانش آموزان یزدی چاق هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان: شایستگی‌های حرکتی دانش آموزان یزدی در دو مرحله سنجش و اندازه گیری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز ؛مصطفی خلیلی  گفت: طرح ملی کوچ یا کنترل وزن و چاقی در بین دانش آموزان را سال تحصیلی گذشته با ترویج سبک زندگی سالم و فعال داشتیم.

وی با اشاره به قرنطینه خانگی دانش آموزان و آموزش غیرحضوری به مدت ۲۰ ماه افزود: سال گذشته قد و وزن ۲۴۳ هزار دانش آموز اندازه گیری و در سامانه سیدا بارگذاری شد. نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد دانش آموزان یزدی دارای اضافه وزن و چاقی هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از تهیه ۱۹۰ محتوای ورزش در خانه خبر داد و تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع چاقی و ایپیدیمی شدن آن بین دانش آموزان، بسته تحولی سواد حرکتی ابلاغ و در هفته تربیت بدنی همزمان با سراسر کشور در یزد افتتاح شد.

خلیلی ادامه داد: در طرح سواد حرکتی یا توسعه مهارت‌های بنیادین حرکتی، توان، تعادل، استقامت، انعطاف، چابکی و سرعت دانش آموزان مقطع ابتدایی را در دو مرحله مدنظر قرار داده که سنجش اول در هفته تربیت بدنی انجام گرفت.

وی با اشاره به بارگذاری این سنجش ها توسط معلمان در سامانه پادا گفت: اختتامیه این طرح در اسفندماه است و امیدواریم در سنجش دوم، داده‌های خوبی از شایستگی‌های حرکتی دانش آموزان به دست معلمان و کارشناسان برسد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..