کلاهی که با رسیدساز جعلی سر کسبه می‌رود

رئیس پلیس فتا استان یزد: خانمی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری ازمغازه‌داران یزدی می‌کرد، بازداشت شد.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: با طرح شکایت از سوی چندین نفر از کسبه یزد به این پلیس مبنی بر اینکه خانم جوانی، اقدام به خرید کالا از آن‌ها کرده، ولی پس از واریز وجه از طریق همراه بانک، وجهی به حسابشان واریز نشده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و در دستور کار رسیدگی قرار گرفت.ک

 

وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا کرده و سپس یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود را به فروشندگان ارائه داده و مدعی می‌شود که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز و کالای مورد نظر را دریافت می‌کند و در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

 

ابوطالبی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی بعمل آمده معلوم شد متهم به بهانه همراه نداشتن کارت بانکی از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده است که در نهایت با اقدامات فنی، متهم شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی، در یک فروشگاه در حال خرید، دستگیر شد.

 

این مقام سایبری از شهروندان خواست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک بانکی، از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

 

ابوطالبی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..