ترویج رسم همسایگی در قندشکن حوزه هنری یزد

رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری سی‌ و دومین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «رسم همسایگی» خبر داد.

«محمدصادق کوچک‌زاده» در این باره گفت: طنزپردازان «قندشکن» در سی و دومین محفل خود، از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه هیجدهم آبان‌ به صورت مجازی مهمان خانه‌ها می‌شوند و از «رسم همسایگی، حُسن هم‌جواری و زندگی آپارتمان‌نشینی» می‌گویند.

وی با اشاره به سفارش دین مبین اسلام و ائمه اطهار(علیهم السلام) درباره همسایه و رعایت حقوق همسایگان و همچنین اهمیت این رسم نیک در ایران، اظهار کرد: متأسفانه امروز این امر مهم در بحبوحه زندگی شهری کم‌رنگ شده و کمتر به آن توجه می‌شود از این رو هنرمندان و طنزپردازان قندشکن سعی دارند با زبان شیرین و تأثیرگذار طنز، چالش‌های شهرنشینی و آپارتمان‌نشینی را گوشزد و فرهنگ همدلی و همسایه‌داری را ترویج کنند.

رئیس حوزه هنری یزد با اشاره به اینکه این برنامه هشتمین محفل مجازی قندشکن از آغاز همه‌گیری کرونا است، افزود: در این برنامه تعدادی از شاعران و طنزپردازان جوان و پیشکسوت آثار خود را در زمینه موضوع محفل ارائه می‌کنند.

کوچک‌زاده با بیان اینکه بحران کرونا موجب شد تا نتوانیم محافل را به صورت مستمر و ماهانه با حضور مخاطبان برگزار کنیم، ادامه داد: امیدواریم با بازگشت شرایط عادی، پذیرای عموم هنردوستان و علاقه‌مندان به طنز و ادبیات باشیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت محفل طنز «قندشکن» از سال ۱۳۹۵ این محفل را از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور دانست.

رئیس حوزه هنری استان ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و ارائه اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی سالم، ایجاد شادی، نشاط و امید در جامعه، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر و همچنین تقویت و ارتقای سطح دانش طنزپردازان جوان، خلاق و پویا را از جمله اهداف این محفل ادبی برشمرد.

کوچک‌زاده از شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز و ادبیات دعوت کرد آثار خود را در زمینه موضوع محافل از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه قندشکن ارسال کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، این برنامه به همت دفتر طنز حوزه هنری استان و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..