قیمت دلار کانادا در کلگری

قیمت دلار کانادا در کلگری

کشور کانادا در قاره آمریکای شمالی در سال ۱۸۴۱ واحد پول پوند را به عنوان واحد پول خود پذیرفت. بعد‌تر در سال ۱۸۵۳ در این کشور استاندارد طلا معرفی شد به این معنا که برابر با واحد پول این کشور ذخیره طلا نگهداری می‌شد. البته بعدتر در سال ۱۹۹۰ با کم شدن منابع طلای جهان این پشتوانه به صورت عملی برداشته شد و امروزه تقریبا هیچ یک از واحد‌های پولی معتبر دنیا مانند دلار آمریکا نیز پشتوانه طلا را ندارند.

در سال ۱۸۶۷ در پی اعلام استقلال کانادا، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و بعدتر جزیره پرینس ادوارد با نام Dominion of Canada واحد رسمی پول این اتحادیه تغییر کرد. از سال ۱۹۴۹ رسما در کشور کانادا اعلام شد تا دیگر از پوند استرلینگ که واحد پول کشور انگلستان بود،‌ استفاده نمی‌شود. از این پس واحد پولی این کشور به دلار کانادا تغییر کرد. کانادا در سال ۱۹۵۰ تصمیم گرفت تا ارز این کشور را به یک ارز شناور تغییر دهد. در سال ۱۹۶۲ این شناور بودن به طور موقت ثابت شد. در این زمان هر یک دلار کانادا برابر با ۰.۹۲۵ دلار آمریکا بود. ثابت بودن نرخ تا سال ۱۹۷۰ نیز باقی ماند تا در نهایت از سال ۱۹۷۰ به بعد دوباره دلار کانادا به یک ارز شناور تبدیل شد.

دلار کانادا در کلگری

دلار کانادا در کلگری با نماد C$ و CAD شناخته می‌شود. البته در بازار ارزهای دیجیتال از نام‌ها و نمادهای دیگری مانند $CA یا $ CAN‌ برای دلار کانادا استفاده می‌شود. به دلیل شباهت نامی که با دلار آمریکا داشته همیشه سعی بر این بوده تا با ایجاد نماد‌های مختلف این دو ارز از همدیگر متمایز شوند. این واحد پولی تقریبا ۲ درصد کل اندوخته ارزی جهان را تشکیل می‌دهد و بعد از پوند، یورو، دلار یکی از معتبرترین ارز‌های جهان به شمار می رود.

موفقیت‌های سیاسی و اقتصادی کانادا، علاوه بر ثبات اقتصادی داخلی این کشور باعث شده تا در طی سال‌ها موقعیت قدرتمندی در کنار دیگر کشورها کسب کند. بنابراین امروزه در جدول تغییرات قیمت ارز‌های دلار و پوند، ‌نام دلار کانادا نیز آورده می‌شود. از آن‌جایی که بخش عمده‌ای از تجارت کانادا به دلیل مرز مشترک، با ایالات متحده انجام می‌شود همیشه تفاوت این دو ارز مورد بحث افراد این دو کشور بوده است. آمریکا نشین‌ها معتقدند که هنوز برای یکسان شدن قیمت دلار کانادا با واحد پول کشورشان زود است. در طرف مقابل کانادایی‌ها با استناد به ثبات اقتصادی خود سعی دارند تا دلار کانادا را به یک ارز معیار جهانی تبدیل کنند.

 

نرخ دلار کانادا در کلگری

دلار کانادا توسط ضرابخانه و چاپخانه سلطنتی این کشور ساخته می‌شود و وظیفه عرضه این ارز در کشور به عهده بانک مرکزی کانادا است. براساس یک سنت قدیمی روی تمام سکه‌های ضرب شده در این کشور تصویر ملکه الیزابت نیز حک می‌شود. قیمت دلار کانادا در کلگری نیز تابعی از نرخ دلار در تمام کشور است و به طور قانونی نباید تفاوتی وجود داشته باشد. با این حال اگر برای تبادل ارز به صرافی‌ها مراجعه کرده باشید می‌تواند اندک تفاوتی را در استان‌های مختلف و صرافی‌های گوناگون مشاهده کنید.

در دهه‌های گذشته دوره‌هایی یافت می‌شود که نرخ دلار کانادا بالاتر از دلار آمریکا عرضه می‌شده است. یکی از این دوره‌ها به تاریخ ۱۱ جولای ۱۸۶۴ برمی‌گردد که هر ۱ دلار ایالات متحده برابر با ۲.۷۸ دلار کانادا بود. این بالاترین نرخی بوده که در تاریخ، دلار کانادا تجربه کرده است. به غیر از این تاریخ، این تفاوت بیش از حدود ۱ دلار نبوده است. تفاوت نرخ ارز کانادا امروز برابر با ۰.۸۱ دلار ایالات متحده است.

قیمت دلار کانادا در کلگری

نرخ دلار کانادا امروز در کلگری

نرخ دلار کانادا امروز در کلگری و دیگر استان‌های این کشور توسط دولت رسمی و بانک مرکزی این کشور اعلام می‌شود. براساس این اعلام نرخ، تمامی بانک‌ها و صرافی‌ها موظف بوده تا معاملات بین المللی را با نرخ جدید انجام دهند. باتوجه به اقتصاد مستحکم این کشور و سرمایه گذاری‌های بین المللی که از طریق مهاجرت استارتاپ و خرید ملک وارد این کشور شده است در چند دهه اخیر نرخ دلار کانادا یا روند ثابتی را طی کرده و یا صعودی بوده است.

یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد ثبات اقتصادی در کانادا شده حضور در بازار آزاد بین المللی بوده است. تجارت با دیگر کشور‌ها یکی از مسائلی بوده که باعث می‌شود تا بهره وری یک کشور افزایش پیدا کند. در سال‌های اخیر کانادا نرخ صادرات بیشتری داشته بنابراین تقاضا برای دلار کانادا نیز بیشتر بوده است. همین امر در بالا رفتن نرخ این دلار تاثیر مثبت داشته است.

قیمت روز دلار کانادا در کلگری

قیمت روز دلار کانادا در کلگری به عوامل مختلفی در سراسر این کشور بستگی دارد. به طور کلی عواملی وجود دارند که در هر کشوری می‌توانند باعث بالا رفتن یا پایین آمدن یک واحد پولی شوند. یکی از عوامل مهم در این زمینه کسر بودجه دولت کانادا است. اگر دولت کانادا با گرفتن تصمیمات اشتباه و بالا بودن میزان اختلاس دچار مشکل کسری بودجه شود با کاهش دادن نرخ دلار کانادا در برابر دیگر ارز‌ها می‌تواند به صورت دستی کمک کند تا کسری بودجه برطرف شود. البته باید توجه داشته باشیم که این فاکتور ابدا بدون ضرر نخواهد بود و در صورت تکرار این مساله کشور با مشکل تورم مواجه خواهد شد که عامل بعدی است.

تورم یکی از مشکلاتی بوده که کشورها به صورت طبیعی با آن مواجه هستند. در شکل ساده و ابتدایی می‌توان با گرفتن تصمیمات صحیح جلوی تورم را گرفت. به طور کلی تورم به معنای افزایش عمومی قیمت‌ کالاها و خدمات است. در نتیجه این اتفاق و با ثابت ماندن حقوق دریافتی مردم، به مرور سطح فقر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

قیمت ارز کانادا در کلگری

ایرانیان بسیاری روزانه برای انجام معاملات خود نیاز دارند تا از قیمت ارز کانادا در کلگری اطلاع پیدا کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل، انتقال پول به ایران بوده که فقط از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود. بنابر قانون، صرافی‌ها موظف بوده تا روزانه قیمت‌ها را منتشر کنند تا هر فرد پیش از انجام معامله بتواند به روشنی تصمیم گیری کند.

یکی از نکات جالبی که در مورد ارز کانادا وجود دارد این بوده که برای جلوگیری از هرگونه جعل و ایجاد نوسان در بازار، چاپ اسکناس روی کاغذ‌های معمولی ممنوع اعلام شده است. برطبق این تغییرات، اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری باید روی کاغذ پلمیری چاپ شوند. این کاغذ به دلیل جنس خود، دارا بودن نوار فلزی و تصاویر پنهان امکان جعل ساده‌ای ندارد.

بخش نظردهی بسته شده است..