امام جمعه یزد:

کمیته امداد یزد به راه‌اندازی صنعت پوشاک ورود کند

امام جمعه یزد گفت: کمیته امداد برای خودکفا شدن مددجویان اقدام جدی کند و در این راستا اشتغالزایی می تواند بسیار مؤثر باشد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در جلسه شورای زکات استان یزد با اشاره به اینکه خدمت به مردم نیازمند توفیق بزرگی است که دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد به آن نائل آمده اند، اظهار داشت: بی‌شک دعای مردم مظلوم و مستمند، عنایت خداوند متعال را به دنبال خواهد داشت و این موضوع دغدغه اصلی امام راحل بود.

وی افزود: کمیته امداد باید تلاش کند با برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای خانواده های آسیب پذیر به لحاظ اقتصادی، کار خانواده‌ها به شرایط سخت نرسد و این از اولویت‌های مهم در نظام اسلامی است.

ناصری با تاکید بر اینکه اشتغالزایی می تواند بسیاری از خانواده‌ها را از فقر و فلاکت نجات دهد، تصریح کرد: صنعت پوشاک در این زمینه می تواند بسیار راهگشا باشد و می تواند وضعیت بسیاری از خانواده های نیازمند را متحول کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سالانه میلیاردها دلار صرف واردات پوشاک می شود، بیان کرد: راه اندازی این صنعت به سرمایه گذاری‌های هنگفت نیاز ندارد ضمن اینکه این صنعت پیچیدگی خاصی ندارد و با یکسری آموزش‌های اولیه و سرمایه گذاری خرد می توان ضمن درآمدزایی برای خانواده‌ها، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرد.

ناصری تاکید کرد: کمیته امداد هرچه سریعتر در این عرصه ورود کند و صنعت پوشاک را راه اندازی کند و افراد زیر پوشش خود و حتی فرزندان آنها را در این کارگاه ها مشغول به کار و نیاز مالی آنها را برطرف کند.

وی عنوان کرد: این صنعت، نیاز اصلی کشور است و اگر هر ایرانی سالانه فقط چهار قطعه لباس نیاز داشته باشد، در کشور ما نیاز به بالغ بر ۲۸۰ میلیون قطعه لباس نیاز است که اگر برنامه ریزی درست و اصولی انجام شود و کار با کیفیت به بازار عرضه شود، هم نیاز کشور تامین می شود و هم تعداد زیادی از افراد فاقد شغل، دارای شغل خواهند شد.

ناصری یادآور شد: البته سایر صنایع از جمله کفش و … نیز در صورت رونق، شرایط خوبی در زمینه اشتغال و جلوگیری از خروج ارز ایجاد خواهد کرد که راه اندازی این صنایع، نیاز به همت و کار جهادی دارد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برخورد ادارات به ویژه کمیته امداد باید با مردم نیازمند بسیار با مدارا و عطوفت باشد، افزود: مراقب باشید هیچ اقدامی از سوی کارکنان این دستگاه، سبب آزردگی و دل شکستگی مردم و مراجعان نشود.

وی تاکید کرد: برکت این امور با خداست و کمیته امداد واسطه ای برای رسیدگی به مردم نیازمند و مستضعف است بنابراین توفیقی که خداوند به کارکنان این دستگاه برای خدمت به خلق خدا داده است، نباید هدر رود و هیچ محرومی و مراجعی به این دستگاه را با دست خالی رد نکنید.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..