دادستان تفت:

ترک فعل قانونی حقوق عامه را ضایع می‌کند

دادستان تفت گفت: لازمه حراست و حفاظت باغات به عنوان اثر ثبت شده با حضور دستگاه های متولی امر ارتباط مستقیم دارد.

سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ  اظهار داشت: همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی ربط در راستای حفظ و صیانت از باغات امری ضروری و مورد تاکید است.

این مقام قضائی افزود: از مصادیق بارز تضییع حقوق عامه ترک فعل قانونی است که دادستانی با هرگونه ترک فعل علی الخصوص در رابطه با حراست و حفاظت باغات برخورد قاطع خواهد کرد.

وی در رابطه با حقوق عامه اظهار داشت: احیای حقوق عامه یکی از وظایف اصلی دستگاه قضاست و کسانی که با این امر مهم ارتباط مستقیم دارند باید زمینه تحقق را فراهم کنند.

اقبالی تصریح کرد: برنامه صیانت از باغات یکی از اولویت‌های مهم دادستانی تفت است و بر همین اساس لازم است تمامی دستگاه‌های نظارتی در این رابطه به صورت جدی این موضوع را پیگیری نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: حفظ باغ‌ها و ارائه راه کارهایی برای جلوگیری از تخریب آنها نیازمند عزم جدی از سوی شهروندان هست و با نهادینه کردن فرهنگ حفظ باغات از سوی مردم و همچنین مسئولان شاهد نتایج مثمر ثمری باشیم.

گفتنی است؛ بخش وسیعی از باغات شهر تفت ثبت اثر ملی شده و این شهر به دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های شیر کوه از آب و هوایی خنک نسبت به دیگر شهرهای استان یزد برخوردار است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..