مطالبات مردم فدای منافع شخصی نشود

معاون پارلمانی رییس جمهور: دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بسیج اساتید در سراسر کشور بهره گیرند.

به گزارش یزدی نیوز، سید محمد حسینی در نشست با اعضای بسیج اساتید یزد گفت: کمک و مشاوره به قانونگذاران و سیاستگذاران، یکی از ماموریت‌های اصلی نهضت استادی بسیج در دوره کنونی به شمار می‌آید.

وی افزود: در این راستا اندیشکده‌های بسیج اساتید با رویکرد محصول محوری به دولت سیزدهم در زمینه‌های شناسایی نقاط آسیب پذیر در حوزه‌های مختلف، نظارت بر عملکرد حکمرانی اجرایی، بررسی مشکلات و استخراج راه حل‌های کاربردی، احصای مطالبات مردمی و نیاز‌های اجتماعی و انعکاس آن‌ها کمک کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: از دستگاه‌های اجرایی کلان و بخشی در سطوح ملی و استانی انتظار می‌رود ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود بسیج اساتید در سراسر کشور، فضا را برای تعامل و هم افزایی به منظور تدوین و ارائه گزارش‌ها و بسته‌های سیاستی از سوی اندیشکده‌ها با رویکرد حل مسائل و مشکلات کشور فراهم نمایند.

حسینی تصریح کرد: طرح و ایده در حوزه‌های مختلف توسط اساتید و دانشگاهیان ارسال شود تا مورد ارزیابی قرار گرفته و توسط دولت به لایحه مبدل و به مجلس ارائه شود.

وی گفت: همه باید در صحنه حضور یافته و به تبیین و انتخاب طرح‌ها بپردازند. منافع شخصی هیچگاه نباید تحمیل و در کار‌ها وقفه ایجاد شود تا گام‌های بلندتری برداشته و انتظارات مردم برآورده شود.

حسینی اظهار داشت: همه نگاه‌ها باید از روی دلسوزی و‌ خدمت به مردم باشد و مشکلات جامعه را می‌توان با تصمیم درست مدیریتی و تفویض اختیار حل کرد.

استادان نیز در این نشست برخی مشکلات اقتصادی، جمعیتی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی را مطرح کردند.

گفتنی است استان یزد دارای ۱۴گروه تخصصی اساتید و ۱۷حلقه علمی بسیج اساتید است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..