زنان خانه دار و دختران مجرد یزدی غیر حضوری بیمه می شوند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد جزئیات قانون بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار و دختران مجرد ۱۸ تا ۵۰ ساله را اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز عماد تشکری گفت: مشمولان طرح بیمه تامین اجتماعی، تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و درباره افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن موردنظر اضافه می‌شود.

تشکری ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه بیان کرد و افزود: نرخ پرداخت حق‌ بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد؛ بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی ۱۸ درصد است و انتخاب دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه مطابق جدول مشخص صورت می‌پذیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: انتخابی بودن استفاده از خدمات درمانی از دیگر مزایای طرح بیمه زنان خانه‌دار است. به عبارت دیگر در صورتی که زنان متقاضی استفاده از این نوع بیمه تحت تکفل پدر، مادر یا همسر خود بوده و از این طریق از مزایای درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار باشند، نیازی به پرداخت حق سرانه درمان نیست و در غیر این صورت می‌توانند با پرداخت حق سرانه درمان مصوب از خدمات درمانی مراکز ملکی و همچنین طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نیز برخوردار شوند.

وی گفت : متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..