کلاهبرداری با استفاده از ضعف سیستم کارتخوان

رئیس پلیس فتا استان یزد: دارندگان دستگاه کارتخوان هم رمز پذیرنده دستگاه را از حالت پیش‌فرض خارج کرده و رمز قوی برای آن تعریف کنند.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: با طرح شکایت از سوی چندین کسبه یزد به این پلیس مبنی بر اینکه فردی، اقدام به خرید کالا از آنان کرده و پس از خرید و کشیدن کارت بانکی در دستگاه کارتخوان، وجهی به حسابشان واریز نشده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و در دستور کار رسیدگی قرار گرفت.

 

وی افزود: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا می‌کرد، ولی فروشندگان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.

 

ابوطالبی ادامه داد: طی اقدامات فنی و تخصصی انجام گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم که یک مرد میانسال و اهل یزد بود مورد شناسایی قرار گرفت و با دستور مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: متهم پرونده در اعترافات خود بیان داشت که در هنگام کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان، به قسمت مدیریت دستگاه پوز وارد شده و به جای واریز وجه، اقدام به پرینت آخرین تراکنش نموده و رسید چاپ شده را به فروشنده کالا نشان می‌داده است.

 

رئیس پلیس فتا تأکید کرد: چون اکثر دستگاه‌های کارتخوان دارای رمز مدیریت یکسان و از پیش تعریف شده هستند، نامبرده از همین ضعف سیستم استفاده و اقدام به کلاهبرداری از چندین مغازه در سطح شهر کرده است.

 

وی از شهروندان خواست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک بانکی، از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و دارندگان دستگاه کارتخوان هم رمز پذیرنده دستگاه را از حالت پیش‌فرض خارج کرده و رمز قوی برای آن تعریف کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..