رئیس مجمع نمایندگان یزد:

توسعه یزد بدون تامین آب امکان‌پذیر نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: توسعه یزد بدون تامین آب امکان‌پذیر نیست به همین دلیل مسئله آب کماکان مسئله اول استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار در دیدار با وزیر نیرو اظهار داشت: تامین برق روستاها یکی از موارد بسیار حائز اهمیت است و از آنجا که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان یزد از نعمت برق برخوردارند، باید برای روستاهای کم جمعیت نیز چاره اندیشی شود.

وی عنوان کرد: ایجاد نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس یا تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر، گزینه مناسبی برای تامین برق روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار یزد است.

جوکار ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه نیروگاه های خورشیدی و تامین برق تجدیدپذیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تامین نیرو و برق روستاهای ۲۰ خانوار از طریق نصب سلول های خورشیدی توسط وزارت نیرو پیگیری شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه آب مهمترین و اصلی ترین مسئله استان یزد است، اظهار داشت: توسعه استان یزد بدون در نظر گرفتن تامین آب امری غیرقابل تحقق است و برای اینکه بتوانیم در استان یزد تداوم حیات و توسعه داشته باشیم، نیازمند آن هستیم که برای مسئله انتقال آب به صورت سریع اقدام کنیم.

وی افزود: در بحث خط دوم انتقال آب به استان یزد و راهکارهایی که برای تامین منابع مالی آن مطرح است، نیاز به هماهنگی است و امیدوار به هماهنگی های لازم از سوی وزارتخانه هستیم.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه انتقال آب استان یزد یک پروژه ملی است، مقرر شد با اولویت یک در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

همچنین در بحث تامین آب برای سرمایه گذاران در حوزه صنعت هم مباحثی صورت گرفت و در این زمینه هم دستور لازم از وزیر از محل تعادل بخشی آب اخذ شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..